Krádeže automobilov sú stále rozšírené, a preto treba neustále zlepšovať spôsoby zabezpečenia, ktoré odcudzeniam zabránia. Zdalo by sa, že moderné elektronické systémy budú garanciou väčšej bezpečnosti ako tradičné zámky na volant či radiacu páku. Informatické bezpečnostné systémy sú totiž zložité a na ich ovládanie treba znalosti a technické vybavenie. Opak je však pravdou.
Bezkľúčové odomykanie a štartovanie patrí medzi rozšírený spôsob zvyšovania pohodlia pri používaní auta. Na jeho aktivovanie sa stačí priblížiť s kľúčom do určitej vzdialenosti a auto je takpovediac odblokované. Jedinou bariérou je teda vzdialenosť. Keď však zlodej použije zosilňovač signálu, dokáže auto odomknúť a naštartovať aj z niekoľkých metrov. Bežný zosilňovač pri tom stojí trojcifernú sumu, takže kúpiť si ho môže aj nesofistikovaný zlodej.Spoločnosť Thatcham Research sa rozhodla overiť bezpečnosť bezkľúčových vstupov už dávnejšie a výsledky boli nelichotivé. Tentoraz sa rozhodla otestovať ďalšie modely s nádejou, že si výrobcovia vzali zistené nedostatky k srdcu a do bezpečnosti investujú viac prostriedkov. Druhá séria testov zahŕňala sedem modelov: BMW radu 7, BMW X7, Porsche 911, DS 3 Crossback, Mazda 3, Volvo S60 a Toyota RAV4.
Simulovanému útoku zlodejov odolala len nemecká trojica. Tá totiž vybavila kľúč senzorom pohybu, takže signál vysiela len vtedy, keď sa človek, čo ho má pri sebe, pohybuje. Aj keď je kľúč položený na poličke pri hlavných dverách, zlodejovi to nepomôže. Prémioví výrobcovia si na zlepšení bezpečnosti dali záležať, keďže krádeže ich modelov zhoršujú reputáciu značky ako takej.
Stanovisko Volva bolo pomerne prekvapujúce, keďže na výsledky testu reagovali, že ide o veľmi vzácny prípad krádeží a že v ich autách sú systémy s pokročilým šifrovaním. Skúška však odhalila slabiny a Volvo s povesťou bezpečného rodinného auta by mohlo byť v tejto otázke precíznejšie.
Mazda naopak ponúkla riešenie manuálnym vypnutím diaľkového ovládania, čím sa systém bezkľúčového vstupu deaktivuje. Zároveň aj dodala, že všetky jej modely sú vybavené alarmom a imobilizérom kategórie 1, ktoré spĺňajú parametre stanovené spoločnosťou Thatcham Research.