Defender je spolu s Mercedesom-Benzom triedy G a Jeepom Wranglerom treťou najväčšou ikonou prašných ciest. Kým však jeho konkurenti už veselo schádzajú z výrobných liniek v novej generácii, na Defender sa stále čaká. A poriadne dlho. Veď produkciu pôvodnej verzie, ktorá sa od čias svojho vzniku v roku 1948 príliš nezmenila, zastavili Briti už v januári 2016. Má to však svoju logiku. Na rozdiel od Wrangleru a „géčka“ podstúpi Defender totálny prerod. Jednoducho pôjde o úplne nové auto, ktoré pošle do minulosti rámový podvozok aj tuhé nápravy.
A keďže premiéra bude ešte tento rok, Land Rover už pustil do sveta niektoré informácie a tiež fotografie maskovaných predsériových prototypov. K najefektnejším patria nepochybne snímky nového Defendera z národného parku Borana v Keni, kde v rámci testov pomáha správcom pri preprave nákladov či sledovaní levov. Okrem toho má už za sebou 1,2 milióna testovacích kilometrov, ktoré absolvoval za polárnym kruhom aj v tropických horúčavách. Finálny dizajn je však napriek tomu stále tajomstvom. Všetky vozidlá boli doteraz chránené kamuflážou. Vlastne až doteraz.
Na instagramovom profile CocheSpias sa totiž nedávno objavila fotografia nemaskovaného Defendera, teda, aspoň jeho prednej časti. K dokonalosti mu ale chýba predná kapota. No i tak je jasné, že Defender bude mať podstatne civilizovanejší a modernejší vzhľad. Ešte viac prezradila snímka palubného infotainmentu Defendera, kde sa v rámci animácie objavil z profilu. Ten z veľkej časti odkazuje na koncept DC100 z roku 2011, ktorý sa stal jeho predlohou. Vyrábať sa bude opäť vo dvoch verziách. Krátkej, ktorá nadviaže na Defender 110, a dlhej, ktorá zastúpi 5-dverovú verziu Defender 130.
Navyše majú pribudnúť ďalšie verzie, takže z Defendera sa stane celá rodina modelov, podobne ako to Land Rover urobil s Discovery a Range Roverom. Chýbať nebude ani elektronika, ktorú pôvodný Defender nepoznal. Automobilka si síce uvedomuje, že tým príde o zákazníkov z radu „roduverných“, lenže až tak ľúto jej za nimi nebude. Predaje Defendera totiž nikdy neprekročili 20 000 kusov ročne. A ten nový ich chce prilákať takmer trojnásobok. Navyše má práve vyspelá trakčná elektronika stáť za schopnosťou zvládať náročné terény.
Pod kapotou by mali pracovať benzínové, naftové aj mild-hybridné motory. Šušká sa tiež o vysokovýkonných verziách SVO, ktoré by mohli konkurovať modelom AMG. Jazdným vlastnostiam na asfalte zas prospeje radikálna odtučňovacia kúra. Napokon karoséria bude vyrobená opäť z hliníka. Ale aj úplne nová platforma a komponenty z luxusnejších modelov Land Rovera. Prvé sériové kusy zamieria k zákazníkom v roku 2020.