Alergikom by mala klimatizácia pomôcť zvládať presuny v aute aj v najkritickejších obdobiach roka. Systém bude účinný iba v plne automatickom režime a so zavretými oknami. Klimatizácia bude pracovať aj s uzatváraním vnútorného kolobehu vzduchu v kabíne. Pri vhodných podmienkach bude klimatizácia pracovať štandardne, no keď snímač zaznamená prítomnosť prachu alebo peľu, uzavrie prístup vzduchu zvonku.
Efektivitu klimatizácie podporuje aj druhý snímač, ktorý zachytí intenzitu a uhol dopadajúcich slnečných lúčov, vďaka čomu dokáže duálna klimatizácia prispôsobiť teplotu na každej strane auta zvlášť. Okrem vonkajšej a vnútornej teploty systém meria aj vlhkosť vzduchu.
V prípade modelu Scala bude nová klimatizácia súčasťou výbavy Style. Okrem novinky ju budú montovať aj do Octavie a Karoqu. V modeloch Superb a Kodiaq budú mať zákazníci k dispozícii trojzónovú verziu spomínanej klimatizácie. V budúcnosti zájdu vývojári ešte ďalej, a to v prípade elektromobilov, ktoré bude možné vychladiť ešte pred jazdou.
Škode vývoj a testy techniky spojenej s teplotou pomáhajú realizovať štyri klimatické komory. V nich možno nasimulovať podmienky od –60 do +40 stupňov Celzia. Okrem toho posiela prototypy aj do tropických a polárnych oblastí, aby si laboratórne výsledky otestovala v praxi. Vývoj klimatizácie je pritom dôležitý aj z hľadiska dizajnu. Výduchy musia návrhári umiestniť tak, aby prúdiaci vzduch nevytváral zbytočný hluk.