Kultové americké kupé Chevrolet Corvette prešlo s nedávno odhalenou ôsmou generáciou najväčšou zmenou v histórii. Mohutný 8-valec sa presťahoval spod prednej kapoty pred zadnú nápravu. Bol to nepochybne riskantný krok, veď Corvette bola klasickej koncepcii verná od roku 1956. A na nezáujem sa sťažovať nikdy nemohla. Odbyt predstavoval len v USA zväčša viac ako 20 000 kusov ročne. Dokonca boli roky, keď sa za Atlantikom z Corvette predalo viac exemplárov ako z VW Golf. Napríklad v roku 2006 to bolo 36 518 kusov. A meniť zásadne niečo, čo funguje už desaťročia, sa vyplatiť nemusí.
Teraz sa však zdá, že novou Corvette C8 Stingray trafil Chevrolet klinec priamo po hlavičke. Motor v strede ako v modeloch Ferrari či Lamborghini, v kombinácii s očakávanou cenou od približne 60 000 dolárov, zapôsobil na zákazníkov ako magnet. Len približne dva týždne po predstavení a stále pred zverejnením oficiálneho cenníka, má Chevrolet vypredanú takmer celú plánovanú produkciu na rok 2020. „Objednávky už pomaly vyrovnali plán produkcie na prvý rok,“ uviedol Michael Simcoe, šéf dizajnu koncernu General Motors. Presné čísla síce neuviedol, ale vychádzať môžeme z histórie, keď Corrvette šiestej a siedmej generácie oslovili v prvom roku približne 35 000 zákazníkov.
Nie je dôvod si myslieť, že by GM pri plánovaní ôsmej generácie túto hranicu podliezlo. Nikdy však neležalo na stole toľko objednávok ešte pred tým, než by zákazníci auto videli na živo a mali v rukách oficiálny cenník. Parametre novinky sú však presvedčivé. Už základná verzia má „atmosférických“ 369 kW a na stovku šprintuje pod tri sekundy, čo je parameter na úrovni pôvodnej najvýkonnejšej verzie ZR1. Pritom je trikrát lacnejšia ako konkurenčné Ferrari alebo Lamborghini. Navyše, po kupé s odnímateľným strešným panelom sa chystá roadster a tiež hybridná a vraj aj plug-in hybridná verzia. Šušká sa dokonca o čistom elektromobile. To všetko totiž umožňuje flexibilita novej platformy.