
Dnes otvárajú v Martorelli šampanské. Z montážnych liniek zišiel Leon s poradovým číslom 1 000 000. Leon sa stal kľúčom predajnej expanzie Seatu na významných trhoch, akými sú Nemecko, Veľká Británia či rodné Španielsko, kde jeho registrácie razom vzrástli o 70 %. Stal sa tak najpredávanejším modelom značky, čím odsunul po 30 rokoch na druhú priečku menšiu Ibizu. Platí to aj pre tento rok. V prvých šiestich mesiacoch bol Leon každým štvrtým predaným autom Seatu. Najúspešnejší bol preň rok 2017, kedy sa pre Leon rozhodlo takmer 170 000 zákazníkov.
Spolu s úspešnými novými SUV Ateca a Tarraco, stojí za kladnými ekonomickými výsledkami automobilky. Vlani skončila hospodárenia so ziskom 294 miliónov eur po zdanení. Kým v roku 2012, v čase nástupu Leonu sa jeho celkové ročné registrácie pohybovali na úrovni 321 000 kusov, teraz mu na podobné číslo (314 300 kusov) stačilo len prvých šesť mesiacov tohto roka. Leon sa tiež podpísal na stabilizácii zamestnanosti. Tretia generácia konsolidovala 1 600 pracovných miest priamo v domovskom závode v Martorelli a ďalších 600 v dodávateľskom sektore.
História Leonu však siaha až do októbra 1999, kedy sa predstavila jeho prvá generácia. Celkovo zišlo za 20 rokov kariéry z liniek až 2 210 712 exemplárov. Z prvej generácie sa ich predalo 534 797, z druhej 675 915 a z aktuálnej spomínaných milión kusov. Okrem Európy sa predáva v Mexiku, Maroku, Singapure alebo na Novom Zélande.