Citroën C4 dostane nástupcu. Nový hatchback zamieri aj proti Golfu, Focusu či Astre

15.08.2019 12:00

Už vlani ukončil Citroën výrobu klasického hatchbacku C4. Zdalo sa, že jeho dni sú navždy zrátané. Teraz však prichádzajú informácie, že dostane nástupcu. Hravý C4 Cactus medzeru po ňom totiž celkom nevyplnil.

Citroën C4 prišiel na svet v roku 2004 a druhá...
Citroën C4 prišiel na svet v roku 2004 a druhá generácia v roku 2010. Dnes je minulosťou. Nástupcu nedostal z dôvodu malého záujmu zo strany zákazníkov. Novinka by mala byť oveľa atraktívnejšia a mala by ponúknuť aj čisto elektrickú verziu. Autor: Citroën

Kariéra Citroënu C4 odštartovala v roku 2004, keď vystriedal model Xsara a ešte starší Citroën ZX. V prvej generácii upútal atraktívnym vzhľadom a najmä interiérom, ktorý obsahoval transparentný displej aj ovládacie prvky na statickom srdci volantu. A bolo to úspešné auto. Už v roku 2005, teda prvom kompletnom roku výroby, sa európske predaje vyšplhali nad 206 000 exemplárov. Postupne síce klesali, ale pod 100 000 padlo C4 až v roku 2009. Vtedy sa už však hlásila o slovo nová generácia. Tá napriek pôvodnému názvu šokovala konzervatívnosťou, čo mal byť nový recept Francúzov proti ikonickému Golfu.

Na zákazníkov ale táto zmena príliš nezabrala. Navyše zostal v ponuke len 5-dverový hatchback. Trojdverové „kupé“ skončilo s prvou generáciou a kombi už s koncom Xsary. A hoci išlo o veľmi solídne auto, predaje padali dole. Citroën sa našiel skôr v triede MPV, kde robili C4 spoločnosť hneď dve verzie s prívlastkom Picasso. V roku 2015 padol predaj hatchbacku pod 50 000 kusov a v roku 2017 na 32 674 exemplárov. Popularitu si začal získavať skôr invenčný C4 Cactus. A tak padlo rozhodnutie, že C4 skončí bez nástupcu a jeho miesto vyplní inovovaný Cactus. Ten ubral na emóciách a snažil sa tváriť ako klasický hatchback.

Lenže ani tento krok príliš nevyšiel. Cactus nikdy neprekročil 80-tisícovú hranicu registrácií a v posledných dvoch rokoch ani hranicu 60 000. Zato konkurenčnému Peugeotu 308 sa celkom darí, a to je už na svete nejaký ten rok. A tak v Citroëne opäť uvažujú nad hatchbackom nižšej strednej triedy, ktorý by konkuroval nielen koncernovému Peugeotu 308 a Opelu Astra, ale aj Golfu či Fordu Focus a Kii Ceed. S touto informáciou prichádza magazín Carscoops, ktorý ju získal priamo od hovorcu automobilky. Ako inak, postavený bude na platforme CMP, ktorú poznáme z menších koncernových modelov Peugeot 208 alebo nového Opela Corsa.

Variabilita platformy umožňuje vyvinúť na týchto základoch aj o triedu väčší model nižšej strednej triedy a navyše použiť benzínový, naftový alebo čisto elektrický pohon. Ten istý zdroj uvádza, že nástupca C4 dostane pravdepodobne celkom iný názov. Dizajn je zatiaľ tajomstvom, ale vzhľadom na súčasný „hravý“ štýl značky bude iste menej konzervatívny ako ten predchádzajúci. A nie je vôbec vylúčené, že novinka v ponuke nakoniec zastúpi aj C4 Cactus, ktorému sa nedarí tak, ako si to Citroën predstavoval. Premiéru by sme mohli očakávať do dvoch rokov.

Citroën
		Cxperience Concept -
		2016
Citroën
		Cxperience Concept -
		2016
+16Citroën Cxperience
		Concept -
		2016

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Citroën C4 #Citroen
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
21. 10. 20191.242 €zdraženie1.316 €
14. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
7. 10. 2019zdraženie1.242 €zlacnenie1.321 €
30. 9. 2019zlacnenie1.233 €zlacnenie1.328 €
23. 9. 2019zdraženie1.241 €zdraženie1.334 €
16. 9. 2019zdraženie1.217 €zlacnenie1.321 €
9. 9. 2019zlacnenie1.214 €zlacnenie1.322 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR