e-Beetle: Chrobák si požičal techniku z bratislavského VW e-up! Má predný náhon

06.09.2019 19:00

Konverzia veteránov na elektromobily je v súčasnosti v móde. Bokom nechce zostať ani Volkswagen. Jeho oddelenie náhradných dielcov a spoločnosť eClassic tak stvorili elektrický VW Beetle, dokonca kabriolet.

Elektrický VW Beetle vyzerá na nerozoznanie od...
Elektrický VW Beetle vyzerá na nerozoznanie od svojich konvenčných bratov. Navyše ide o vzácnejšiu verziu s otvorenou karosériou. Autor: Volkswagen

VW Chrobák má svoje dni už zrátané. A to nehovoríme len o pôvodnej verzii, vyrábanej v Mexiku až do roku 2003, ale aj tej novodobej. Posledný New Beetle zišiel z liniek závodu v Pueble presne 10. júla tohto roku. Nástupcu nedostane. Po cestách však stále jazdia státisíce exemplárov. A niektoré z nich môžu dostať novú šancu. Akú? To ukazuje projekt, za ktorým stojí priamo Volkswagen, presnejšie jeho divízia komponentov VW Group Components a špecializovaná spoločnosť eClassic sídliaca v Renningene.

Avízom ekologickej povahy e-Beetle sú len...
Avízom ekologickej povahy e-Beetle sú len chýbajúce výfuky. Konektor nabíjania sa šikovne schoval pod pravé zadné svetlo. Autor: Volkswagen

S použitím pôvodného kabrioletu a originálnych dielcov Volkswagenu stvorili e-Beetle. Technika je však nanajvýš súčasná. Tú si elektrický Chrobák jednoducho požičal z VW e-up!, mimochodom, vyrábaného v Bratislavskom závode automobilky. Konverzia bola tak naozaj radikálna. Tam, kde kedysi sídlil hlučný 4-valcový boxer, je kufor. Celý pohon sa totiž musel z dôvodu koncepcie darcu orgánov presťahovať pod prednú kapotu. Problémy s tým ale neboli, keďže kompaktný elektromotor s výkonom 60 kW a výkonová elektronika nezabrali veľa miesta.

Vzadu už žiaden „boxer“ nenájdete. Je tu...
Vzadu už žiaden „boxer“ nenájdete. Je tu praktický kufor, celá technika sa totiž presťahovala dopredu. Autor: Volkswagen

Najtichší a najčistejší Beetle v histórii zvládne na jedno nabitie 200 km a dosiahne maximálnu rýchlosť 150 km/h. Li-ion batérie zabudované v podvozku sa skladajú zo 14 modulov so spoločnou kapacitou 36,8 kWh. Systém rýchlonabíjania umožňuje, aby za hodinu „tankovania“ prešiel Beetle ďalších 150 km. V budúcnosti by to ale mohlo byť podstatne viac. Spoločnosť eClassic spolu s Volkswagenom totiž pracuje aj na možnosti konverzií s použitím oveľa modernejšej a sofistikovanejšej platformy MEB z nového VW ID.3, ktorá môže mať batérie s kapacitou až 80 kWh.

Elektrický e-Beetle poháňa vpredu umiestnený...
Elektrický e-Beetle poháňa vpredu umiestnený elektromotor s výkonom 60 kW. To stačí na maximálnu rýchlosť 150 km/h. Podlahové batérie majú kapacitu 36,8 kWh. Autor: Volkswagen

Novšia platforma by zároveň dala prestavaným chrobákom šancu, aby mohli využiť zadný náhon, čo by omnoho lepšie ladilo s históriou tejto automobilovej legendy. Pri Chrobáku sa ale aktivity eClassic a Volkswagenu zďaleka neskončia. V pláne je elektrifikácia ďalších historických modelov. VW T1, teda slávny VW Bus, sa už dokonca rodí. Nasledovať má aj e-Porsche 356, ktoré je hlboko zviazané s históriou Volkswagenu.

VW
		e-Beetle Concept -
		2019
VW e-Beetle
		Concept -
		2019
+27VW
		e-Beetle

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#VW e-Beetle #VW Beetle #VW #Volkswagen
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR