
VW Chrobák má svoje dni už zrátané. A to nehovoríme len o pôvodnej verzii, vyrábanej v Mexiku až do roku 2003, ale aj tej novodobej. Posledný New Beetle zišiel z liniek závodu v Pueble presne 10. júla tohto roku. Nástupcu nedostane. Po cestách však stále jazdia státisíce exemplárov. A niektoré z nich môžu dostať novú šancu. Akú? To ukazuje projekt, za ktorým stojí priamo Volkswagen, presnejšie jeho divízia komponentov VW Group Components a špecializovaná spoločnosť eClassic sídliaca v Renningene.

S použitím pôvodného kabrioletu a originálnych dielcov Volkswagenu stvorili e-Beetle. Technika je však nanajvýš súčasná. Tú si elektrický Chrobák jednoducho požičal z VW e-up!, mimochodom, vyrábaného v Bratislavskom závode automobilky. Konverzia bola tak naozaj radikálna. Tam, kde kedysi sídlil hlučný 4-valcový boxer, je kufor. Celý pohon sa totiž musel z dôvodu koncepcie darcu orgánov presťahovať pod prednú kapotu. Problémy s tým ale neboli, keďže kompaktný elektromotor s výkonom 60 kW a výkonová elektronika nezabrali veľa miesta.

Najtichší a najčistejší Beetle v histórii zvládne na jedno nabitie 200 km a dosiahne maximálnu rýchlosť 150 km/h. Li-ion batérie zabudované v podvozku sa skladajú zo 14 modulov so spoločnou kapacitou 36,8 kWh. Systém rýchlonabíjania umožňuje, aby za hodinu „tankovania“ prešiel Beetle ďalších 150 km. V budúcnosti by to ale mohlo byť podstatne viac. Spoločnosť eClassic spolu s Volkswagenom totiž pracuje aj na možnosti konverzií s použitím oveľa modernejšej a sofistikovanejšej platformy MEB z nového VW ID.3, ktorá môže mať batérie s kapacitou až 80 kWh.
