Mikromobilita je magickým slovom. Pred pár rokmi nič také neexistovalo a dnes máme mestá priam zahltené elektrickými kolobežkami či hoverboardmi. Chýbať v tomto rýchlo rastúcom biznise nechcú ani automobilky. Odhad analytickej spoločnosti McKinsey & Company totiž naznačuje, že do roku 2030 dosiahne obrat trhu s takzvanou „last mile mobility“, teda mobilitou poslednej míle, astronomických 500 miliárd dolárov. To je obrovská príležitosť.
Nie je to tak dávno, čo sa elektrickou kolobežkou eXS KickScooter pochválil Seat, Peugeot konceptom e-Kick, Škoda konceptom Klement, Hyundai štúdiou Ionic Scooter, Mini svojím Citysurferom a naposledy Audi kolobežkou e-tron Scooter. A teraz predstavuje ďalšiu fázu vývoja opäť kórejský Hyundai. Vlastne aj so sesterskou Kiou. Zlepšil totiž pôvodný koncept predstavený v roku 2017 na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas.
Nová verzia má pohon zadného kolesa a vďaka novému li-ion akumulátoru s kapacitou 10,5 Ah dojazd 20 km. Rýchlosť je obmedzená na 20 km/h. Kolobežka váži len 7,7 kg a je ju možné poskladať do minimálnych rozmerov. To uľahčuje manipuláciu. Hyundai tvrdí, že jeho kolobežka by sa mohla stať ľahko súčasťou nových vozidiel značiek Hyundai a Kia, čo by majiteľom uľahčilo dopravu z auta do cieľa. Starať sa nemusia ani o nabíjanie. Kolobežka sa jednoducho nabije počas jazdy v aute. Stačí ju pripojiť k zástrčke.
Bezpečnosť v noci zaručujú diódové predné a zadné LED svetlá. Na riadidlách nechýba malý displej, informujúci jazdca o rýchlosti, stave nabitia batérie a dojazde. Hyundai uvažuje, že v budúcnosti by mohol kolobežku vybaviť rekuperatívnym brzdením, čo by dojazd predĺžilo o 7 %. „Chceme, aby životy zákazníkov boli čo najpríjemnejšie. Kolobežka im urobí radosť na prvej aj na poslednej míli a pomôže znižovať zápchy a emisie v centrách miest,“ povedal Dong Jin Hyun, šéf robotického tímu Hyundai Group.