Hyundai ukázal elektrickú kolobežku. Nabije sa v aute

Aj Hyundai sa chce zapojiť do sveta mikromobility. Vyvinul ultrakompaktnú a ľahkú elektrokolobežku. Prejde 20 km.

09.09.2019 16:00
debata (1)
Kolobežka Hyundaiu je extrémne skladná a ľahká.... Foto: Hyundai
Hyundai - elektrokolobežka 2019 Kolobežka Hyundaiu je extrémne skladná a ľahká. Pritom prejde na jedno nabitie 20 km.

Mikromobilita je magickým slovom. Pred pár rokmi nič také neexistovalo a dnes máme mestá priam zahltené elektrickými kolobežkami či hoverboardmi. Chýbať v tomto rýchlo rastúcom biznise nechcú ani automobilky. Odhad analytickej spoločnosti McKinsey & Company totiž naznačuje, že do roku 2030 dosiahne obrat trhu s takzvanou „last mile mobility“, teda mobilitou poslednej míle, astronomických 500 miliárd dolárov. To je obrovská príležitosť.

Kvôli bezpečnosti je elektrokolobežka vybavená... Foto: Hyundai
Hyundai - elektrokolobežka 2019 Kvôli bezpečnosti je elektrokolobežka vybavená integrovanými diódovými svetlami.

Nie je to tak dávno, čo sa elektrickou kolobežkou eXS KickScooter pochválil Seat, Peugeot konceptom e-Kick, Škoda konceptom Klement, Hyundai štúdiou Ionic Scooter, Mini svojím Citysurferom a naposledy Audi kolobežkou e-tron Scooter. A teraz predstavuje ďalšiu fázu vývoja opäť kórejský Hyundai. Vlastne aj so sesterskou Kiou. Zlepšil totiž pôvodný koncept predstavený v roku 2017 na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas.

Hmotnosť kolobežky je len sedem kilogramov. Foto: Hyundai
Hyundai - elektrokolobežka 2019 Hmotnosť kolobežky je len sedem kilogramov.

Nová verzia má pohon zadného kolesa a vďaka novému li-ion akumulátoru s kapacitou 10,5 Ah dojazd 20 km. Rýchlosť je obmedzená na 20 km/h. Kolobežka váži len 7,7 kg a je ju možné poskladať do minimálnych rozmerov. To uľahčuje manipuláciu. Hyundai tvrdí, že jeho kolobežka by sa mohla stať ľahko súčasťou nových vozidiel značiek Hyundai a Kia, čo by majiteľom uľahčilo dopravu z auta do cieľa. Starať sa nemusia ani o nabíjanie. Kolobežka sa jednoducho nabije počas jazdy v aute. Stačí ju pripojiť k zástrčke.

Bezpečnosť v noci zaručujú diódové predné a zadné LED svetlá. Na riadidlách nechýba malý displej, informujúci jazdca o rýchlosti, stave nabitia batérie a dojazde. Hyundai uvažuje, že v budúcnosti by mohol kolobežku vybaviť rekuperatívnym brzdením, čo by dojazd predĺžilo o 7 %. „Chceme, aby životy zákazníkov boli čo najpríjemnejšie. Kolobežka im urobí radosť na prvej aj na poslednej míli a pomôže znižovať zápchy a emisie v centrách miest,“ povedal Dong Jin Hyun, šéf robotického tímu Hyundai Group.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai #kolobežka
Články podľa značiek