Svetové automobilové prehliadky to majú nahnuté. Vie sa to už dlhší čas. Zoznamy vystavovateľov sú deravé ako sito. Nevynímajúc aktuálny autosalón vo Frankfurte nad Mohanom. V halách IAA nenájdete tento rok Alfa Romeo, Aston Martin, Daciu, Ferrari, Fiat, Kiu, Infiniti, Mazdu, Mitsubishi, Peugeot, Rolls-Royce, Subaru, Suzuki, Toyotu, Volvo a ani spomínaný Nissan. Výrobcovia áut investujú radšej do marketingu cez sociálne siete. Aspoň tak to „absentéri“ často zdôvodňujú a výstavy označujú za prežitok. Dôvody ale môžu byť aj prozaickejšie. Buď nemajú čo ukázať, alebo na drahej výstave jednoducho šetria, pretože do firemnej kasy tečie málo peňazí.
Nissan sa vysmieva z autosalónu vo Frankfurte. Postavil si vlastný
Nissanu sa príliš nedarí, zmysel pre humor mu však nechýba. Hoci ho na autosalóne vo Frankfurte nenájdete, postavil si vlastný. A to priamo na poli.
Foto: Nissan
Foto: Nissan
Nissanu chýba pravdepodobne to druhé. Má síce úplne nový crossover Juke, ktorý by stálo zato vystaviť, ale jeho registrácie idú dole vodou. Časy, keď ovládal európsky trh Qashqaiom, sú dávno preč. Aby ale odviedol pozornosť od problémov a pritiahol ju k svojej novinke, rozhodol sa pre bezprecedentný krok. Akciu v hesenskej metropole zosmiešnil. Otvoril si totiž vlastný „frankfurtský autosalón“. Kde? Uprostred francúzskych polí. Svetový výstavný debut Juke umiestnil do stanu neďaleko obce Courpignac na juhovýchode krajiny. Iste nie náhodou sa cesta, ktoré pole pretína, volá Chemin de Francfort, teda Frankfurtská.
A aby bolo všetkým jasné, že ide o paralelu s najväčšou európskou výstavou áut, označil miesto tabuľami „Lieu-dit Francfort“. Nissan na svoju vlastnú šou pozval priaznivcov značky prostredníctvom Facebooku a garantoval im to, čo im skutočná výstava v Nemecku ponúknuť nedokáže – vstup zadarmo, stravu zadarmo a bezplatné parkovanie. Prvým 150-im návštevníkom dokonca sľúbil prekvapenie. Či sa japonský „fór“ vydaril, uvidíme o pár dní. Na sociálnych sieťach prisľúbilo účasť zatiaľ asi len 30 ľudí. Možno mnohí ani neverili, že to Nissan myslí vážme. A približne o dva týždne sa dozvieme aj to, koľko ľudí navštívilo autosalón vo Frankfurte nad Mohanom.
© Autorské práva vyhradené