
Hoci koncern Volkswagen stále oficiálne neoznámil, že novú plánovanú fabriku s kapacitou 350 000 áut ročne postaví v Turecku, z nemeckých zdrojov prichádzali informácie, že vyrastie práve tam. Zdalo sa to takmer isté. Pôvodne zvažované krajiny ako Srbsko či Bulharsko neprešli. Investícia vo výške jednej miliardy eur však potrebuje krajinu so stabilnou politickou situáciou. Voľba Turecka, ako víťaza, preto mnohých prekvapila. Navyše nie je členom Európskej únie.
Za však mala byť solídna infraštruktúra, blízky prístav a tiež sa šuškalo o tom, že Turecko by mohlo byť dobrou platformou pre pripravovanú spoluprácu koncernov VW a Ford, ktorý už v tejto krajine svoj závod má. Veci dospeli až tak ďaleko, že nedávno sa na webe Automotive News objavili informácie o tom, že továreň, ktorá vyrastie do roku 2022, asi 40 km od mesta Manisa, bude vyrábať novú generáciu Škody Superb a VW Golf.
Teraz je však celá turecká investícii v ohrození. Ako inak, dôvodom je vojenská operácia Turecka v Sýrii, kritizovaná medzinárodným spoločenstvom aj USA. Takáto situácia rozhodne výstavbe nového závodu nenahráva. „Situáciu pozorne monitorujeme a so znepokojením sledujeme súčasný vývoj,“ komentoval udalosti Volkswagen prostredníctvom svojho hovorcu.
Turecký škrt cez rozpočet môže firme spôsobiť množstvo problémov. Vyžiada si opätovný proces výberu krajiny, a teda aj čas, ktorý môže pôvodné plány oneskoriť. Na akých linkách nakoniec skončí nová Škoda Superb a Volkswagen Passat, je teda dnes nejasné.