
Nemecko je jedinou európskou krajinou, kde na nie je na väčšine úsekov diaľnic obmedzená maximálna rýchlosť. To sa samozrejme mnohým nepáči. Nielen strane Zelených, ale dokonca aj niektorým zástupcom polície. Nemecká policajná únia sa už v januári tohto roka vyjadrila, že je na čase pribrzdiť, pretože situácia je „bláznivá“. Zástupca nemeckých policajných dôstojníkov Michal Mertens v rozhovore pre denník Süddeutsche Zeitung povedal, že Nemecko je jedinou krajinou, kde jazdia niektorí vodiči legálne rýchlosťou 250 km/h. Odvolal sa tiež na štúdiu, ktorá tvrdí, že jednému zo štyroch úmrtí na cestách by sa dalo zabrániť obmedzením rýchlosti.
Zavedenie limitu podporila aj vládna komisia, ktorá sa zaoberala spôsobmi boja proti klimatickým zmenám. Konštatovala, že obmedzením rýchlosti by Nemecko výrazne znížilo znečistenie ovzdušia. Samotný minister dopravy Andreas Scheuer mal však na vec celkom iný názor. Vyjadril sa, že myšlienka zavedenia rýchlostného limitu „odporuje zdravému rozumu“. Predstaviteľ strany Zelených Cem Özdemir reagoval, že limity sú naopak „aktom rozumu“. Slovná prestrelka ani polarizovaná verejnosť však nezmenili nič na tom, že Nemecko si svoj „rýchlostný raj“ aspoň nateraz, obhájilo. A to priamo v Bundestagu.
Tento týždeň nemecký parlament neschválil návrh zavedenia plošného limitu maximálnej povolenej diaľničnej rýchlosti na 130 km/h. A to výraznou prevahou tých, ktorí sa vyjadrili za zachovanie neobmedzenej rýchlosti. Zo možných 631 poslancov hlasovalo proti 498. Nemecká vládnuca koalícia tak len potvrdila svoje januárové stanovisko. Dokonca stanovisko tamojšieho ministerstva životného prostredia, ktoré uviedlo, že zavedenie rýchlostných obmedzení by ovplyvnilo uhlíkovú stopu Nemecka len minimálne. V súčasnosti je maximálna rýchlosť obmedzená asi na 30 % nemeckých diaľnic. Najmä v oblasti miest a obcí. A to z dôvodu zníženia hluku a emisií. Na zvyšných 70 % môžete vyskúšať maximálku Bugatti Chiron či švédskeho Koenigseggu bez akejkoľvek hrozby pokuty.