Bugatti Veyron je síce už minulosťou, no dnes sa mu budeme predsa len venovať. Bolo to totiž extrémne auto nielen svojou cenou a výkonom, ale aj auto najdrahšie na prevádzku. A kto by to mohol vedieť lepšie ako jeho majitelia. Nie každý je však taký zhovorčivý ako americký realitný magnát Manny Khoshbin. Rád svoje garážové poklady ukazuje na videách. Nájdeme tu neuveriteľné klenoty a medzi nimi hneď dve Bugatti Veyron, jedno v limitovanej edícii Mansory. V najnovšom videu sa tento selfmademan pôvodom z Iránu, ktorého kariéra pripomína americký sen, rozhovoril o tom, koľko ho stojí servis každého z nich. Sú to skutočne šokujúce čísla.
Automobilka z Molsheimu odporúča výmenu všetkých prevádzkových náplní raz do roka. Ale nemyslite si, že stačí kdesi v servise odskrutkovať zátku olejovej vane a náplň vypustiť. Šestnásťvalcový Veyron s výkonom 1 001 koní má totiž neuveriteľných 16 výpustných otvorov. Niektoré z nich sú na miestach, ktoré si vyžadujú demontáž zadných kolies vrátane bŕzd či demontáž podbehov. Celý úkon vyjde na 25 000 dolárov (22 500 €). To sme už na cene dobre vybaveného Golfu či Octavie. Ďalší servis drobností, ako je výmena filtrov klimatizácie, teda obyčajná prehliadka, stojí 5 000 až 10 000 dolárov ročne (4 500 – 9 000 €).
Ak chcete s Veyronom, ktorého maximálna rýchlosť leží za hranicou 400 km/h, jazdiť bezpečne, Bugatti odporúča výmenu pneumatík každé dva roky. Jedna súprava plášťov, vyrábaných len pre Veyron, stojí astronomických 38 000 dolárov (34 300 €). Lenže pneumatiky samotné nestačia. Po najazdení len 16 000 km majú majitelia meniť aj disky kolies. No a za tie zaplatia rovných 50 000 dolárov (45 200 €). Takže ak by ste s Veyronom absolvovali za tri roky 16 000 km, budete potrebovať minimálne jednu, ale skôr dve súpravy pneumatík, k tomu súpravu nových diskov, tri pravidelné prehliadky a tri výmeny oleja.
Celé spolu vás to vyjde približne na 220 000 dolárov (198 000 €). Ročne na 66 000 eur. A to nerátame náklady za palivo a poistenie. Takže za tieto peniaze by ste si mohli pokojne každý rok dopriať nový prémiový model strednej triedy. Pritom Manny Khoshbin musí tieto náklady vynásobiť dvoma. A to má už objednané nové Bugatti Chiron v limitke Hermes. Nevylúčil však, že jeden z Veyronov predá. Vzhľadom na skutočnosť, že tohto modelu vzniklo len 500 kusov, je však vysoko pravdepodobné, že zaň zinkasuje viac ako milión dolárov, ktoré zaplatil pri jeho kúpe.