Nikola Tre: Elektrický ťahač vznikne z Iveca S-Way. Tvary ‘dodal‘ Italdesign

13.12.2019 19:00

Americký konkurent Tesly v oblasti elektrických nákladných áut dal o sebe opäť vedieť. Tentoraz v Európe. Jeho projekt sa blíži do finále. Aj vďaka spolupráci s Ivecom a talianskou karosárňou Italdesign.

Kostrou ťahača Nikola Tre je nové Iveco S-Way....
Kostrou ťahača Nikola Tre je nové Iveco S-Way. Na transformácii dizajnu jeho kabíny sa podieľalo štylistické štúdio Italdesign. Autor: Iveco

Spoločnosť Nikola Motor Corporation sa o svoje slovo prihlásila už v roku 2016, keď predstavila projekt vodíkového diaľkového ťahača Nikola One. Dokonca o rok skôr ako predviedla Tesla svoj kamión Semi. Medzitým sa toho ale veľa zmenilo. Nikola One dozrel do štádia prototypu a hneď po ňom nasledovala vizualizácia modelu Nikola Two pre kratšie vzdialenosti. Vlani sme sa zasa dozvedeli o vývoji Nikola Tre, určeného najmä pre Európu. A teraz prichádza s maketou prototypu, ktorý sa predstaví na výstave úžitkových vozidiel IAA 2020 v Hanoveri.

Od Iveca S-Way sa bude Nikola Tre líšiť aj...
Od Iveca S-Way sa bude Nikola Tre líšiť aj prepracovaným interiérom s vyspelým infotainmentom. Autor: Iveco

Základom sa stane známy európsky ťahač Iveco S-Way, ktorý bol na trh uvedený v júli 2018. Napokon, obe spoločnosti ohlásili partnerstvo pri vývoji ekologických nákladných áut už vlani. Hoci Nikola Tre počíta aj s vodíkovým pohonom, teda s pomocou palivových článkov, v prvej vlne zamieri k zákazníkom v čisto batériovej verzii. Bude mať akumulátory s kapacitou neuveriteľných 720 kWh, dva elektromotory s výkonom 480 kW a krútiacim momentom 1 800 Nm. Na jedno nabitie má súprava zvládnuť približne 400 km.

K dispozícii budú dvoj- aj trojnápravové verzie v hmotnostnej triede od 18 do 26 ton. Na prerode naftového Iveca S-Way na elektrický ťahač Nikola One sa podieľalo aj slávne dizajnérske štúdio Italdesign. Nikola zas okrem samotného elektrického pohonu dodala aj vyspelý navigačný a informačný systém. Prvé exempláre by sa mali dosť k zákazníkom v roku 2021. O dva roky neskôr bude nasledovať vodíková verzia, ktorá je cieľovým projektom. Tá umožní nulové emisie, dojazd až 1 200 km a zároveň rýchle doplnenie energie. Tankovanie vodíkových nádrží by pritom nemalo trvať viac ako 20 minút.

Nikola
		Tre - Iveco
		2021
Nikola Tre
		- Iveco
		2021
+7Nikola Tre - Iveco
		2021

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Nikola Tre #Nikola #Iveco #Italdesign
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek