Hyundai slávi úspech. Jeho vodíkový model Nexo dokázal to, čo zatiaľ žiadne iné auto s palivovými článkami. Absolvoval rekordnú jazdu vo Francúzsku. Cieľom bolo prejsť na jedno tankovanie čo najviac kilometrov. A to sa aj podarilo. Trasa viedla z vodíkovej čerpacej stanice FaHyence v Sarreguemines vo východnom Francúzsku, neďaleko hraníc s Nemeckom, až do francúzskeho národného múzea letectva a kozmonautiky (Musée de l'Air et de l'Espace) v Le Bourget pri Paríži.
Za volant sériového Hyundai Nexo posadila automobilka známeho vzduchoplavca Bertranda Piccarda. Ten ako prvý absolvoval úspešný nonstop oblet Zeme v balóne Breitling Orbiter a ako prvý oblet Zeme na lietadle Solar Impulse, poháňanom slnečnou energiou. Jeho prítomnosťou chcel Hyudai zdôrazniť prelom, ktorý má táto jazda pre budúcnosť vodíkového pohonu. Bertrand bol úspešný aj tentoraz, i keď s jeho predošlými dobrodružstvami sa to porovnávať jednoducho nedá.
V každom prípade vyštartoval 25. novembra a do cieľa dorazil nasledujúce ráno po tom, čo s Nexom prešiel 778 km. To je vôbec najdlhšia vzdialenosť, akú kedy na jedno načerpanie vodíka prešlo auto s palivovými článkami. Navyše Bertrandovi palubný počítač ukázal zostávajúci dojazd 49 km, takže Nexo by teoreticky zvládlo až 827 km. Bertrand musel mať ľahkú nohu na plyne, pretože podľa normy WLTP má zásoba vodíka stačiť priemerne na 660 km jazdy.
Počas nej vyčistil Bertrand 404,6 metra kubického vzduchu, keďže vzduchové filtre Nexa zachytia až 99,9 % pevných častíc. Nič väčšie ako 2,5 PM sa cez ne nedostane. Zároveň ušetril 111,2 kg CO2, ktoré by vyprodukoval bežný spaľovací motor. Je to nepochybne slušný výsledok, ale ak si spomenieme na moderné naftové motory, ktoré nemajú problém prejsť s 55-litrovou nádržou aj 1 000 km, je vidieť, že vodíková technológia musí prejsť ešte dlhou cestou vývoja. Nehovoriac o chýbajúcej infraštruktúre čerpacích staníc. Hyundai je ale optimistom.
„Hoci niektorí ľudia pochybujú o význame vodíkového pohonu, my mu veríme od roku 1998. Vďaka rekordu, ktorý vytvoril Bertrand Piccard, boli odstránené všetky pochybnosti. S Bertrandom Piccardom zdieľame presvedčenie, že je možné zmeniť naše spotrebiteľské správanie ekologickým spôsobom a že vodíkový pohon je odpoveďou na túto otázku. Rešpekt k životnému prostrediu považujeme za vektor rastu a nie za prekážku pri inováciách,“ povedal na konto rekordnej jazdy Lionel French-Keogh, výkonný riaditeľ Hyundai vo Francúzsku.
Pripomeňme, že Hyundai Nexo poháňa elektromotor (120 kW, 395 Nm), ktorý čerpá energiu z menšej li-ion batérie s výkonom 40 kW a palivových článkov s výkonom 95 kW. Tie sú napájané vodíkom uloženým v troch tlakových nádržiach umiestnených pod sedadlami a dnom kufra s objemom 156,6 litra (6,33 kg). Energiou šetrí Nexo aj vďaka rekuperácii. Stovku zvládne za 9,2 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 179 km/h. Jeho tankovanie nemá trvať dlhšie ako päť minút, čo nie je ďaleko od čerpania benzínu alebo nafty do konvenčných áut.