Vlaňajší septembrový autosalón vo Frankfurte nad Mohanom ukázal v plnej nahote krízu svetových automobilových výstav. Haly IAA sa premenili na exhibíciu prakticky výlučne nemeckých značiek. Tie ostatné z Japonska, Francúzska, Talianska či Kórey jednoducho neprišli. Automobilky šetria, dávajú pred „kamennými“ výstavami áut priestor špecializovaným podujatiam alebo jednoducho, propagácii na sociálnych sieťach. Istú imunitu voči zničujúcemu trendu mal doteraz len autosalón v Ženeve. Ten sa koná na rozdiel od motoršou vo Frankfurte nad Mohanom a Paríži, ktoré sa vzájomne striedajú, každoročne. Navyše je situovaný na neutrálnej automobilovej pôde. Lenže ani to pre budúcnosť stačiť nebude.
Ako ukazuje zoznam vystavovateľov, nadchádzajúcemu autosalónu na brehoch Ženevského jazera hrozia poloprázdne haly. Účasť nepotvrdilo alebo odvolalo doteraz sedem veľkých značiek. Nezúčastní sa Citroën, Peugeot, Opel, Ford, Jaguar, Land Rover, Volvo či Lamborghini. A otázka znie, kto bude ďalší. Koncern FCA (Fiat-Chrysler) síce privezie Jeep a Abarth, ale Alfa Romeo a Maserati v zozname nefigurujú. Medzi športovými značkami určite neuvidíme ani Lotus. Uvoľnený priestor plánujú organizátori venovať okruhu, na ktorom si budú môcť návštevníci zajazdiť na elektromobiloch a plug-in hybridoch. Malo by ísť o 48 modelov 15 značiek.
Či sprievodné akcie Ženevu pre budúcnosť zachránia, nie je ale vôbec isté. Jej osud môže nasledovať Frankfurt nad Mohanom, ktorý zvažuje presun termínu aj miesta prehliadky, podobne ako autosalón v Detroite, ktorý sa tento rok po prvýkrát nekonal v januári, ale jeho brány čakajú na otvorenie až v júni. Istotu majú zatiaľ len obrie prehliadky v Číne, najmä v Šanghaji a Pekingu, kde sú autosalóny stále príťažlivé – ako pre návštevníkov, tak aj pre automobilky. Napokon, Čína je od roku 1999 najväčším automobilovým trhom planéty a hoci v posledných rokoch sa rast registrácií nových áut zastavil, i tak ročne „zhltne“ viac ako 22 miliónov áut.