Najnebezpečnejší most na svete. Slováci ho zdolali

Prekonať jeden z najnebezpečnejších mostov na svete sa podarilo aj Slovákovi Martinovi Remišovi. Podarilo sa mu to na jeho svadobnej ceste cez Mongolsko až na ruskú Sibír. "Ako čerství mladomanželia sme sa zavreli na pol roka do tridsaťročného auta a snažili sme sa vydržať spolu 24 hodín denne," začína sa rozprávanie Martina Remiša.

05.02.2020 13:02
most Vinul
debata (44)
Video: Pozrite si, ako slovenská dvojica prekonala jeden z najnebezpeč­nejších mostov sveta na ďalekej Sibíri
Video

Celkovo prešli 35-tisíc kilometrov, kde dvojica zažila brodenie riekami, jazdu po drsnom Mongolsku, krajine bez ciest, a prejazd cez najnebezpečnejšie mosty Sibíri. Počas cesty sa trikrát prederavil chladič, vyskytol sa problém s nefungujúcimi brzdami, dvakrát praskla aj benzínová nádrž a dokonca odpadlo koleso za jazdy.

Asi najväčšou výzvou bol most cez rieku Vitim, jeden z najnebezpeč­nejších mostov na BAM road. To je bývalá obslužná cesta Bajkalsko-amurskej magistrály, ktorá nie je využívaná a chátra už viac ako 40 rokov.

„Základné údaje o moste sme, samozrejme, vedeli. Že je to viac ako 500 metrov dlhý most tiahnuci sa asi 20 metrov nad rozbúrenou riekou, bez zábradlia.“ predstavuje Remiš most nad riekou Vitim. Pár tiež vedel, že most v minulosti komplet zhorel, a preto je zložený asi z 2,2 metra dlhých drevených trámov, ktoré sú na mnohých miestach prehnité a za ich stav nikto neručí.

Ale realita, ktorú uvideli na vlastné oči, bola podľa Remiša ako facka. „K Vitimu sme prišli za tmy, čiže zrazu sa cesta skončila a objavil sa pred nami úzky drevený pás a pod ním len čierňava,“ spomína si Remiš. Nebol to pohľad, ktorý by dvojici dodal odvahu. „Nastala bojová porada pri ohni a špekáčikoch, ktorých vôňa nás upokojila,“ priznáva Remiš, mysliac si vtedy, že to nemôže byť až také zlé.

No ráno to vyzeralo ešte desivejšie. Všetky prehnité či prasknuté trámy nám bili do očí. Keďže dvojica práve pre takýto adrenalín prišla do týchto končín, nasadli do auta a vyrazili. Aké vozidlo zvládlo túto expedíciu?

Slováci sa presúvali za pomoci Fordu Bronco, vyrobeného v roku 1991, s motorom s objemom 5,8 litra. Tento osemvalec bol prerobený na LPG a svojpomocne si urobili obytnú nadstavbu tesne pred touto polročnou cestou.

„Automobil Bronco má šírku cez dva metre, takže na moste sa vystúpiť nedá, treba len sledovať, či ideme rovno a modliť sa.“ vysvetlil situáciu Remiš. Trámy vydávali strašidelné zvuky praskania, ale my sme napredovali a na konci prišla vytúžená eufória sprevádzaná výkrikmi šťastia.

VIDEO: Čo všetko dvojica zažila na svojej svadobnej ceste si pozrite vo videu
Video

Dvojica sa živá a zdravá vrátila naspäť na Slovensko a o svojej ceste napísala knihu Mongolsko a Sibír: Bronco namiesto hotela, kde opisuje podmienky od mínus 30 °C do plus 30 °C. Momentálne po slovenských mestách premietajú film zo zážitkov, ktoré na svojej svadobnej ceste zažili: Najbližšie 28. marca v Poprade.

© Autorské práva vyhradené

44 debata chyba
Viac na túto tému: #Most #Sibír #cestovanie autom
Články podľa značiek