Renault začína so zmenami na domácom francúzskom trhu. Výrobca sa zbaví desiatich predajných miest. Informoval o tom prostredníctvom tlačovej správy. Automobilka tak chce v najbližších troch rokoch znížiť náklady o dve miliardy eur a pripraviť sa na novú éru nákupov vozidiel cez internet.
Zúženie vlastnej predajnej siete má zabezpečiť udržateľný a ziskový rast. Spoločnosť Renault Retail Group, ktorá je 100-percentnou dcérskou spoločnosťou Renault Group, predá aj prevádzkovú budovu neďaleko Paríža.
Nie je dôvod obávať sa, že vozidlá značiek Renault a Dacia si čoskoro v kamenných predajniach nekúpite. Plány na škrtanie predajní vo zvyšku Európy zatiaľ Renault nepredstavil. V samotnom Francúzsku má automobilka celkovo 94 predajní. Aktuálne zníženie počtu predajní o desať bude do veľkej miery súvisieť najmä s úsporou nákladov.
V 14 európskych krajinách má Renault celkovo 275 obchodných zastúpení a zamestnáva 12-tisíc ľudí. Ohlásené škrty by sa podľa samotnej automobilky nemali dotknúť pracovných miest. Renault tvrdí, že je druhou najväčšou automobilovou distribučnou spoločnosťou v Európe.
S modelom predaja vozidiel cez internet dlhodobo funguje spoločnosť Tesla, ktorá má v Európe len niekoľko predajní. Zákazníci si vozidlá konfigurujú a objednávajú najmä cez internet.
Na Slovensku sa postupne zavádza trend zmenšovania predajní a ich presúvanie bližšie k zákazníkom. Kia koncom minulého roka otvorila predajňu v bratislavskom nákupnom centre Aupark.
Úplný zánik predajnej siete automobiliek je nepravdepodobný. Servis vozidiel s výnimkou ich softvéru prostredníctvom internetu nie je možný. V budúcnosti výrobcovia zachovajú minimálne servisnú sieť.