Svetové autosalóny, s výnimkou tých čínskych, upadajú. Svoje o tom vedia podujatia v Ženeve, Detroite, Paríži či len nedávno vo Frankfurte nad Mohanom. Žalostne nízka účasť vystavovateľov a návštevníkov v hesenskej metropole na vlaňajšom IAA (IAA International Automobile Ausstellung) viedla k rozhodnutiu, že ďalší ročník sa vo Frankfurte nad Mohanom už neuskutoční. Nemecká automobilová asociácia, ktorá výstavu organizovala od roku 1951, to však nevzdáva. Oslovila iné nemecké mestá, či nemajú o autosalón záujem. Napriek nejasnej budúcnosti kamenných prehliadok áut sa prihlásilo s projektmi až šesť veľkých nemeckých miest – Berlín, Mníchov, Hamburg, Kolín nad Rýnom, Stuttgart a Hannover. A dnes vieme, že víťazom je Mníchov.
Ďalší ročník IAA sa teda uskutoční v Bavorsku, sídle automobiliek BMW a Audi. Rozhodovanie vraj nebolo ľahké. A to ani po tom, čo sa do užšieho výberu dostali Mníchov, Berlín a Hamburg. „Všetky tri mestá predstavili veľmi ambiciózne a presvedčivé plány,“ povedala počas oznámenia verdiktu prezidentka Hildegard Müllerová. Klasický autosalón sa má ale v septembri 2021, teda v pôvodne plánovanom termíne, zmeniť na salón mobility. Výstavu, ktorá zahrnie okrem áut aj iné druhy dopravy a riešení pre inteligentné mestá budúcnosti, to má podľa vedenia VDA doslova reštartovať. Salón mobility bude situovaný v širšom centre mesta a spojený s metropolou trasami pre ekologické vozidlá.
Či sa plány VDA naplnia po tom, čo skončila kontrakt s výstaviskom vo Frankfurte nad Mohanom, je však otázne. Autosalóny jednoducho vychádzajú z módy a možno na tom nič nezmení ani zmena miesta či rozšírenie „komodít“. Prvým testom, či má snaha vôbec nejakú šancu, bude tohtoročný autosalón v Detroite, ktorý sa po desaťročiach rozhodol zmeniť tradičný januárový termín na júnový a z výstavy urobiť viac šou. Možno by tiež stálo za to prehodnotiť prehnané finančné požiadavky usporiadateľov na vystavovateľov. Je známe, že „deravé“ zoznamy automobiliek v posledných rokoch boli práve reakciou na vysoké výstavné náklady. Výrobcovia ich preto radšej investovali do reklamy, sociálnych sietí alebo priamo do zákazníkov.