Americký Goodyear prichádza s odvážnym konceptom pneumatiky budúcnosti. Vyriešiť by mal obrovský problém súčasných plášťov. A tým je nedostatočná životnosť, s ktorou súvisia milióny ton odpadu. Len v USA sa ročne recykluje 250 miliónov pneumatík a ďalšie skončia kdesi na čiernych skládkach. Hrozivé pritom je, že odpadom sa pneumatika stáva hneď po tom, ako sa po niekoľkých desiatkach tisíc kilometrov opotrebuje pár milimetrov jej dezénu. Ostatná konštrukcia, ktorú tvorí 95 % materiálu celého plášťa, by mohla pokojne slúžiť ďalej, ale bez dezénu je plášť nepoužiteľný.
Kedysi sa tento problém riešil protektorovaním, teda zbrúsením pôvodného dezénu a jeho nahradením novým behúňom pomocou vulkanizácie. Protektory však trpia nízkou životnosťou a v osobných autách sa vôbec nepoužívajú. Goodyear si myslí, že má riešenie, hoci do cieľa je ešte ďaleko. Koncept reCharge počíta s tým, že pneumatika by si neustále vytvárala nový dezén. Princíp firma prirovnáva balzamu na pery. V strede kolesa by sa nachádzala tlaková nádoba naplnená skvapalnenou a biologicky odbúrateľnou zmesou gumy ako základným materiálom pre regeneráciu.
V prípade, že sa behúň opotrebuje a tlak na povrchu pneumatiky neudrží tlak náplne, začne kvapalná guma prenikať kanálikmi na povrch plášťa a v kontakte so vzduchom tvrdnúť. Aby sa nová vrstva vytvarovala do formy dezénu, obsahovala by štruktúra plášťa špeciálnu mriežku. Pri takejto schopnosti regenerácie by mohla pneumatika slúžiť státisíce kilometrov. Nutné by bolo iba dopĺňať tekutú gumu do tlakového zásobníka. Zmenou v zložení náplne by sa navyše dali dosiahnuť zmeny vo vlastnostiach pneumatiky, napríklad v zimnom alebo letnom období.
Goodyear priznáva, že na to, aby to fungovalo, musela by sa zmeniť nielen konštrukcia pneumatiky, ale celého kolesa. Pneumatika a disk by sa tak stali integrálnym celkom a rovnako by to potom mohlo platiť o vzťahu pneumatiky a celého auta. Goodyear je presvedčený, že otázka životnosti pneumatík bude o to naliehavejšia, o čo viac sa rozšíria elektromobily. Elektrické autá sú totiž ťažšie a prudšie akcelerujú, takže ich pneumatiky sa opotrebúvajú o 20 až 50 % rýchlejšie. Americký pneumatikársky gigant priznáva, že ešte nemá všetky potrebné technické riešenia, vrátane chemického zloženia tekutej gumy. Takže na realizáciu jeho myšlienok si počkáme niekoľko rokov.