Ide o odvážny krok, keďže automobilku poslal materský koncern FCA (Fiat Chrysler Automobiles) na dôchodok v roku 2014. Jeseň jej života sa mala odohrať v domácom Taliansku, kde mal prebehnúť dopredaj starnúceho modelu Ypsilon. Taliani si ho však evidentne obľúbili. V januári tohto roku sa z neho predalo 6 254 kusov. Spomínaná Alfa Romeo na celom svete za ten istý čas predala len 3 375 áut.
Po novom Lancia Ypsilon spojí litrový trojvalec FireFly s malým 12-voltovým štartér/generátorom. Benzínový motor ponúkne výkon 70 konských síl. Štartér/generátor bude čerpať energiu z malej batérie. Podľa popisu je zrejmé, že pôjde o mild-hybrid. Automobil teda nebude schopný samostatnej jazdy na elektrický pohon. Elektrická energia bude pomáhať spaľovaciemu motoru napríklad pri akcelerácii.
V porovnaní s 1,2-litrovým agregátom má byť spotreba nového zoskupenia nižšia o 24 percent. Konkrétne v meste si hybridný Ypsilon vypýtal od 4,7 do 4,9 litra benzínu. Mimo mesta jeho apetít klesne na 3,5 až 3,6 litra. Kombinovane tak spotreba má dosahovať 4 až 4,1 litra benzínu na 100 km.
Maximálna rýchlosť Lancie Ypsilon Hybrid je 163 km/h. Zrýchlenie na 100 km/h trvá 14,2 sekundy. Hybrid tak dosiahne métu 100 km/h o 0,6 sekundy skôr ako existujúca benzínová verzia. Základná cena hybridného Ypsilonu je 14 450 eur. V akčnom cenníku klesá na 10 350 eur. Ide teda o mild-hybrid s cenou blízkou hranici 10-tisíc eur. Dá sa teda očakávať, že záujem o tento model v Taliansku neutíchne. Teda v prípade, že predaje nezrazí na dno koronavírus, ktorý zastavil život minimálne na severe krajiny.
Lancia Ypsilon bola uvedená na trh v roku 2011. V prvých rokoch výroby sa dala kúpiť vo viacerých európskych krajinách. Napriek tomu, že Lancia predáva svoj jediný model len v Taliansku, jeho výroba prebieha v Poľsku. Ypsilon schádza z výrobných liniek spolu s Fiatom 500 a Fiatom Panda. A práve tieto dva modely nedávno dostali hybridné ústrojenstvo. Investícia do Lancie Ypsilon teda nebola príliš veľká.