Otvorená verzia Putinovej limuzíny Aurus Senat vyvolala po premiére na vojenskej prehliadke nečakaný záujem bohatých Rusov. Nová automobilka im rada vyjde v ústrety. Na stole má stovky záväzných objednávok. Závidel by možno aj Rolls-Royce.
Foto: Aurus
Aurus Senat Cabriolet Otvorená verzia Senatu sa po prvý raz predstavila na vlaňajšej aprílovej vojenskej prehliadke v Moskve. A vzbudila pozornosť.
Aurus Senat nie je v podstate veľkou novinkou. Jazdí ním nielen ruský prezident Vladimír Putin, ale nejaký ten čas v krátkej verzii už aj bežní, aj keď majetní, ruskí zákazníci. Aurus si dokonca v Moskve otvoril svoj prvý showroom. Nie je tajomstvom, že po reprezentatívnych sedanoch môžeme očakávať luxusné SUV Komendant aj MPV Arsenal. Na vlaňajšej vojenskej prehliadke v ruskej metropole sa však ukázalo aj jedno prekvapenie – otvorená verzia Senatu, ktorá vozila armádne špičky. Odvtedy sme o nej síce nepočuli, ale Rusov nenechala chladnými. Podľa ruského webu Sputnik News, je totiž o túto verziu relatívne veľký záujem.
Foto: Aurus
Aurus Senat Cabriolet Na palube vládne luxus, ktorým môže Aurus Senat konkurovať tým najprestížnejším kabrioletom planéty.
Generálny riaditeľ automobilky Adil Shirinov sa pre Sputnik News vyjadril, že reakcie na novinku boli pozitívne. „V súčasnosti evidujeme vyše 700 objednávok, z ktorých 65 je už pred uzavretím,“ povedal na tému otvoreného Aurusu. Nespresnil však, či ide o štátne zákazky ani to, kedy by sa mohli kabriolety, konkurujúce napríklad Rolls-Royce Phantomu Drophaed Coupé, dostať k prvým zákazníkom. Sedemsto objednávok nie je naozaj málo, ak uvážime, že napríklad Rolls-Royce predal vlani zo všetkých svojich modelov v Európe len 820 kusov a v USA približne 400.
Foto: Aurus
Aurus Senat Cabriolet Plátenná skladacia strecha je uložená pod krytom tak, že nenarúša elegantnú siluetu.
A to hovoríme len o jednej verzii jedného z piatich modelov, pričom sa Aurus nebráni ani exportu, čo naznačil vlaňajšou účasťou na ženevskom autosalóne. Technika kabrioletu by mala byť identická so Senatom, čo znamená použitie preplňovaného 8-valca a asistenčného elektromotora s výkonom 441 kW, ktoré putujú cez 8-stupňový automat ku kolesám oboch náprav. Na palube je moderný infotainment a nechýbajú ani najmodernejšie asistenčné systémy. Senat totiž ruský technický inštitút NAMI vyvíjal s renomovanými dodávateľmi a konštrukčnými kanceláriami, napríklad aj s Porsche Engineering.