Čínske Geely víťazí nad koronavírusom! Je to recept pre automobilky v Európe?

19.03.2020 10:00

Európsky automobilový priemysel čelí obrovskej kríze spôsobenej pandémiou koronavírusu. V Číne majú už najhoršie za sebou. A príklad automobilky Geely, ktorá mimochodom vlastní švédske Volvo a je aj najväčším samostatným akcionárom v Daimleri ukazuje, ako je možné udržať výrobu pri živote.

Čínske závody Geely dokázali spacifikovať...
Čínske závody Geely dokázali spacifikovať koronavírus na úroveň, ktorá im umožnila opäť spustiť prevádzku. Zamestnanci sa podrobujú neustálym kontrolám. Autor: Geely

Pandémia koronavírusu zatvára jednu automobilku za druhou. Len od pondelka ohlásili zastavenie výroby alebo prípravu na odstávky koncerny VW, PSA, Daimler, BMW, Renault a ďalšie. Automobilový priemysel to môže uvrhnúť do hlbokej krízy. Ale situácia nemusí byť nezvratná. Pred časom bojovali s podobný problémom výrobcovia v Číne. Napríklad Geely, ktoré mimochodom vlastní aj švédske Volvo a je najväčším samostatným akcionárom v Daimleri, teda Mercedese-Benz. So zákernou epidémiou sa mu podarilo vyrovnať bez toho, aby fabriku odstavili na dlhé mesiace. Dnes sa opäť stavia na nohy a jeho linky bežia. Opatrenia, ktoré zverejnilo Geely v blogu, by mohli byť receptom, ako zachrániť fabriky v Európe.

V prvom rade Geely v súlade s pravidlami čínskej vlády, ktorých cieľom bolo zastaviť rýchle šírenie koronavírusu, predĺžilo novoročný sviatok z 26. januára až do 10. februára. Tí, ktorí mohli pracovať, pracovali z domu. Od 10. februára však bol niektorým zo 6 000 zamestnancov ústredia v Hangzhou, juhovýchodne od Šanghaja, povolený návrat. O týždeň neskôr sa tento počet opäť zvýšil a do 25. februára bolo sídlo v plnej prevádzke. „V súčasnosti už fungujú všetky továrne Geely na výrobu automobilov, aj keď pracujú v jednej zmene, zatiaľ čo predaj sa zotavuje,“ uviedol hovorca.

Spoločnosť to dosiahla bezprecedentným monitorovaním zdravia zamestnancov a priam obsedantnou dezinfekciou. Aby sa zamestnanci dostali na pracovisko, musia prejsť stanom, v ktorom je inštalovaná kamera na snímanie teploty. Obrazovka zobrazuje tepelnú mapu celého tela. „Každý, kto má horúčku, musí byť poslaný do karantény,“ píše spoločnosť. Teplota zamestnancov sa však kontroluje dvakrát denne aj pomocou ručných monitorov, ktoré vedia rozoznať skutočnú horúčku od zvýšenej teploty tváre, spôsobenej napríklad pracovným nasadením alebo chodením po schodoch.

Niektorí odborníci spochybňovali spoľahlivosť teplotných kontrol pri selektovaní infikovaných, ale aj v prípade, že niekoho s vírusom COVID-19 kontrola nezachytí, automobilka pokračuje s bojom proti vírusu v celom areáli. Autá sa musia pohybovať na dezinfikovaných podložkách, ktoré odstraňujú baktérie zo spodnej strany vozidla. Pri zaparkovaní sú kľučky dverí dezinfikované hygienickými tímami. Fľaše na dezinfekciu rúk sú umiestnené pri vchode a po celej budove. Pôvodný zákaz používania výťahov bol zrušený po tom, čo hygienici stanovili obmedzenie počtu ľudí v kabíne. Každých osem hodín dostanú zamestnanci nové ochranné rúška na tvár.

Naďalej platí zákaz stretnutí väčšieho počtu ľudí. Na obede musia zamestnanci stáť jeden meter od seba, to isté platí pri používať kancelárskych mikrovlnných rúr. Geely je s opatreniami spokojné. Podľa Ashley Sutcliffe, hovorkyne Geely Holding Group, sa život vrátil, aspoň v samotnom Hangzhou, do normálu na 90 %. „Nebojte sa, je to lepšie,“ napísala na Twitteri. V meste i tak stále platí sprísnený režim. Farebná Aplikácia vyvinutá poskytovateľom digitálnych platieb Alipay ukazuje zelenú, ak ste dosť zdraví na to, aby ste sa mohli slobodne pohybovať, alebo žltú či červenú, ak nie.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#koronavírus #Geely #Čína
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek