
Aristokratickým Range Roverom vrátane Range Roveru Sport naftový 8-valec s objemom 4,4 litra (250 kW) nesmierne svedčal. Nebol síce oveľa silnejší ako trojlitrový diesel 3,0 V6 (202 kW), ale kultivovanosťou chodu a mohutným krútiacim momentom 740 Nm dokázal svoju existenciu obhájiť. Radikálne znižovanie emisií CO2 na flotilových 95 g/km je však preň nesplniteľnou úlohou. A tak musí z kola von. Je to škoda, pretože na trhu ostane už len jediný podobný agregát – konkurenčný motor 4,0 V8 TDI, ktorý nájdete napríklad v Audi SQ7 a VW Touareg.
Land Rover ho nahradí novou verziou dieslu 3,0 V6 (D350) s mild-hybridnou technológiou, teda štartérom-generátorom ISG. Dobrou správou je, že výkon neutrpí. Z menšieho objemu sa podarilo vydolovať 261 kW, teda dokonca o 11 viac. Krútiaci moment klesol o zanedbateľných 40 Nm. Takže výkonnejší a ľahší Range Rover s ním zrýchli na stovku približne za sedem sekúnd a Range Rover Sport dokonca za 6,5 sekundy, čo je v oboch prípadoch zlepšenie. A výrazne nižšia by mala byť aj spotreba paliva, napokon o to tu išlo. Emisie CO2 by sa mali priblížiť k 210 g/km z pôvodných 278 až 292.