Renault to v Číne ‘zabalí‘ s osobnými autami!

Čína bola ešte donedávna pre automobilky najväčšou „poistkou“ prosperity. Bez expanzie tohto najväčšieho trhu planéty by mnohé z nich možno už neexistovali. Časy sa však menia. Pokles predajov v poslednom období vedie Renault k radikálnemu kroku.

, 15.04.2020 18:00
7
Po slabých predajných výsledkoch osobných... Foto: Renault
Renault - výroba v Číne Po slabých predajných výsledkoch osobných modelov Renault v Číne sa Francúzi rozhodli zredukovať portfólio. To znamená koniec modelov Kadjar, Koleos a Captur, ktoré vyrábal v spoločnom podniku s Dongfeng.

Francúzsky automobilka v utorok oznámila, že v Číne prestane predávať svoje osobné autá značky Renault a stiahne sa zo spoločného podniku s Dongfeng Motor Group. Podiely v spoločnej firme Dongfeng Renault Automotive Company prevedie na Dongfeng, ktorý zastaví aktivity súvisiace so značkou Renault. To znamená aj koniec modelov Kadjar, Koleos a Captur, ktoré vznikali na tamojších linkách. Namiesto toho sa Francúzi sústredia v Číne na výrobu ľahkých úžitkových vozidiel a elektromobilov.

Zmena stratégie prichádza po rokoch slabého predaja na tomto trhu. Renault dúfal, že jeho podnik s Dongfengom vo Wu-chane, ktorý vznikol v roku 2013, mu umožní rýchlejšie rásť v Číne. Po vypuknutí pandémie nového koronavírusu, ktorá sa začala šíriť práve z Wu-chanu, však Čína zatvorila továrne v regióne. To zasadilo Renaultu ďalší úder. Ratingové agentúry automobilke znížili známku do neinvestičného pásma. Renault uviedol, že v rámci zmeny stratégie sa zameria „na konkurenčné výhody, aby si udržal dlhodobú prítomnosť na čínskom trhu“.

V Číne sa vlani predalo 3,3 milióna ľahkých úžitkových áut a očakáva sa, že tento segment trhu bude stabilný. Predalo sa tu tiež 860 000 elektro­mobilov, čo robí z Číny najväčší elektrický trh sveta. V roku 2030 by sa mal podiel elektromobilov vyšplhať až na 25 %. Renault je pritom európskym lídrom v predaji ľahkých úžitkových áut aj elektromobilov. „Zameriame sa na elektrické vozidlá a ľahké úžitkové vozidlá, ktoré sú dvoma hnacími motormi budúcej čistej mobility, a efektívnejšie využívanie našich vzťahov s Nissanom,“ povedal Francois Provost, predseda predstavenstva čínskej divízie Renaultu.

Výroba ľahkých úžitkových vozidiel v Číne bude ďalej pokračovať v spoločnom podniku Renault Brilliance Jinbei Automotive. Pokračovať bude aj výroba elektrických vozidiel v existujúcich spoločných podnikoch s eGT New Energy Automotive a Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle. Renault bude poskytovať servis pre svojich 300 000 zákazníkov. V spolupráci s Nissanom bude pokračovať aj v dodávkach komponentov a motorov pre Dongfeng. Zmeny prichádzajú v čase, keď Renault zápasí s globálnymi dôsledkami pandémie nového koronavírusu. Minulý týždeň napríklad zrušil dividendy za rok 2019 a tiež odmeny vedeniu.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
7 debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Dongfeng #Čína
Články podľa značiek