VW vyšetril rasistickú reklamu. Nebol to zámer, hlavy padať nebudú

17.06.2020 16:00

Nešťastná reklama na ôsmu generáciu VW Golf s rasistickým podtónom prišla, na nešťastie, v čase kauzy zavraždenia Georga Floyda. O to viac sa nemecká automobilka snažila celú vec prešetriť. Záver je dosť šalamúnsky.

VW - reklama na nový Golf
VW - reklama na nový Golf Autor: Volkswagen

Reklama na Golf ôsmej generácie spôsobila poriadnu búrku. Objavili sa v nej totiž rasistické prvky. Zvláštne ale je, že tie si najprv nik nevšimol. Reklama prešla štandardným schvaľovacím procesom, počas ktorého ju videlo približne 200 ľudí z rôznych oddelení reklamnej agentúry aj marketingu samotnej automobilky. Prvýkrát bola nasadená 24. marca v rámci Insatstories. Neprišla ani jediná negatívna reakcia. Preto bola 1. mája nasadená na Instagrame a Facebooku. Celých osem dní sa nič nedialo. Prvé výhrady sa objavili až 8. mája, keď sa krátke video objavilo na twitterovom účte Jurgena Stackmanna, šéfa predaja a marketingu značky.

Potom došlo k jeho stiahnutiu, ale video nakoniec zmizlo zo všetkých sietí až 19. mája. V spote vytláča veľká biela ruka muža tmavej pleti z chodníka, aby nezavadzal v zábere na nový Golf, do miestneho lokálu, ktorý sa volá Petit Colon (Malá kolónia). O klip sa preto začala zaujímať televízia BBC a všimla si ďalšie prešľapy. Napríklad, že pri zjavovaní sa nápisu Der Neue Golf, sa objavia najprv písmená, z ktorých možno poskladať hanlivý výraz „neger“. Volkswagen sa za spot hneď ospravedlnil. „Plne chápeme hnev v reakciách na naše video. Je úplne jasné, že je zlé a nechutné. Nemienime tolerovať žiadnu formu rasizmu, xenofóbie alebo diskriminácie,“ uviedla automobilka.

Volkswagen tiež prisľúbil, že prešetrí celý schvaľovací procesu reklamy. Dnes tu máme jeho výsledok. Výrobca preskúmal 400 dokumentov, 16,5 GB dát a vypočul množstvo zamestnancov. Jeho záver je, že došlo k „nedostatočnej citlivosti vnímania rasových problémov“. „V mene správnej rady sa chcem formálne ospravedlniť, že sme sa dopustili urážky v dôsledku nedostatočnej interkultúrnej citlivosti. Porušili sme hodnoty našej značky. Kritickým bodom bolo, že sa nám nepodarilo postrehnúť rasistické prvky tohto videa,“ povedala k spotu členka predstavenstva Hiltrud Werner. Volkswagen teda uznal video za rasistické s tým, že nešlo o zámer. Padať hlavy vraj nebudú.

Automobilka len skvalitní proces schvaľovania nového marketingového obsahu. A to by mala, pretože ak si 200 platených ľudí nevšimne tri prešľapy v osemsekundovom spote, je načase. S nevhodnými reklamami má pritom Volkswagen doslova „bohaté skúsenosti“. V klipe na elektrický Golf sa podľa niektorých dopustil ponižovania žien. Nevydarila sa mu ani reklama na pikap Amarok, ktorá podľa úradov nabádala vodičov na nebezpečnú jazdu a ani vskutku trápny spot na staršiu generáciu Pola, v ktorom samovražedný terorista odpálil na ulici bombu vo vozidle. To je však také „bezpečné“, že explózia neprenikne mimo Pola.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#VW Golf #VW #Volkswagen #reklama #rasizmus
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek