O možnej personálnej výmene informuje nemecký denník Handelsblatt. Samotný koncern ďalšiu zmenu v manažmente nepotvrdil ani nevyvrátil. V krátkom čase by malo ísť o ďalšiu výmenu na vysokom poste koncernu.
Sengerovi pravdepodobne zlomia väz softvérové problémy, ktorými trpí nový elektromobil ID.3. Podľa dostupných informácií má ísť o masívne nedostatky, ktoré ohrozovali funkcionalitu elektrického vozidla.
S problémami so softvérom sa stretla aj nová generácia VW Golf spolu so svojimi súrodencami Škodou Octavia a Seatom Leon. Kvôli problémom boli dokonca pozastavené dodávky nových kusov. Dôvodom bolo možné zlyhanie bezpečnostného systému eCall, ktorý vyžaduje legislatíva Európskej únie. Problémy so softvérom sa dokonca už objavili počas vývoja nového Golfu, ktoré posunuli jeho uvedenie na trh.
Christian Senger prišiel do VW v roku 2016 ako špecialista, ktorý mal pomôcť s vývojom platformy MEB. Na nej má vzniknúť nový modelový elektrický rad. Senger v minulosti pôsobil v BMW, kde sa podieľal na vývoji elektrického modelu i3. Od roku 2019 Senger dokonca zastáva pozíciu člena predstavenstva značky, ktorý je zodpovedný za digitalizáciu áut a služieb.
Sengera do spoločnosti VW dostal bývalý šéf značky Herbert Diess. Ten prednedávnom prišiel o post šéfa značky VW a ostáva šéfom celého koncernu. Z postu šéfa divízie Traton, ktorá sa zaoberá nákladnými modelmi, odišiel Andreas Renschler. Šéfom nákupu už nie je Stefan Sommer.
Séria personálnych zmien sa nevyhla ani značke Škoda. Minulý týždeň česká značka oznámila, že na poste predsedu predstavenstva končí Bernhard Maier.