Posledný dieselový 8-valec končí. Logiku to príliš nedáva

Ako benzínové 12-valce, tak odchádzajú do minulosti aj naftové 8-valce. Kým však pri aristokratických zážihových motoroch sú dôvodom emisie, poslednému dieselu V8 zlomili väzy náklady.

21.07.2020 12:00
Úžasný naftový motor 4,0 TDI V8 (320 kW,  900... Foto: Audi
Audi SQ7 TDI - 2016 Úžasný naftový motor 4,0 TDI V8 (320 kW, 900 Nm) s dvojicou turbodúchadiel a elektrickým kompresorom odchádza do minulosti. Zastúpi ho „smädnejší“, ale aj výkonnejší benzínový 8-valec 4,0 TFSI (378 kW, 707 Nm).

Emisie hýbu automobilovým svetom. O to nepochopiteľnejšie je, že Audi a Volkswagen oznámili koniec svojho naftového motora 4,0 TDI v brutálne výkonnom Audi SQ7, SQ8 a Touaregu V8 TDI (320 kW). Túto unikátnu pohonnú jednotku s dvojicou turbodúchadiel a elektrickým kompresorom, nahradí oveľa smädnejší benzínový motor 4,0 TFSI. Kým totiž naftová alternatíva produkovala na kilometer 205 gramov ostro sledovaného oxidu uhličitého, tá nová ich vypustí z výfuku až 278. Postoj koncernu k tomuto motoru zaráža aj v súvislosti s tým, že len nedávno uviedol na trh ostré verzie Audi S6 či S7, kde dal prednosť nafte pred benzínom.

Dôvody tak budú kdesi inde než v emisiách. A sú nimi náklady. Koncern sa jednoducho zbaví výroby motora, ktorý montoval už len do troch spomínaných modelov. Aj to len v Európe. Bentley Bentayga Diesel je už totiž dávno minulosťou, podobne ako Porsche Panamera Diesel a modely SQ7 a SQ8 majú za Atlantikom práve benzínový 8-valec 4,0 TFSI. Takže Audi len zjednotí ponuku a Tourag si bude musieť vystačiť s naftovým 6-valcom 3,0 TDI. Úspora bude pravdepodobne väčšia ako pokuty za nadlimitné gramy skleníkového CO2. A tie nemusia byť až také dramatické, keďže predaje týchto špičkových naftových modelov sa i tak pohybovali len v stovkách kusov.

Na druhej strane dostanú majetní zákazníci do rúk SQ7 a SQ8, ktoré budú ešte výkonnejšie a rýchlejšie ako ich dieselový predchodcovia. Vďaka 378 kilowattom a krútiacemu momentu 707 Nm vystrelia tieto šelmy na stovku za neuveriteľné 3,8 sekundy, to je o sedem desatín sekundy lepší výsledok ako s motorom 4,0 V8 TDI. Pripomeňme, že len pred pár dňami postihol podobný osud aj legendárny naftový 8-valec 4,4 V8 v Range Roveri. A Toyota stiahla takýto motor z ponuky spolu s veľkým Land Cruiserom V8 už dávnejšie.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #VW #Volkswagen #Audi SQ8 #Audi SQ7 #Audi
Články podľa značiek