Posledný dieselový 8-valec končí. Logiku to príliš nedáva

21.07.2020 12:00

Ako benzínové 12-valce, tak odchádzajú do minulosti aj naftové 8-valce. Kým však pri aristokratických zážihových motoroch sú dôvodom emisie, poslednému dieselu V8 zlomili väzy náklady.

Úžasný naftový motor 4,0 TDI V8 (320 kW,  900...
Úžasný naftový motor 4,0 TDI V8 (320 kW, 900 Nm) s dvojicou turbodúchadiel a elektrickým kompresorom odchádza do minulosti. Zastúpi ho „smädnejší“, ale aj výkonnejší benzínový 8-valec 4,0 TFSI (378 kW, 707 Nm). Autor: Audi

Emisie hýbu automobilovým svetom. O to nepochopiteľnejšie je, že Audi a Volkswagen oznámili koniec svojho naftového motora 4,0 TDI v brutálne výkonnom Audi SQ7, SQ8 a Touaregu V8 TDI (320 kW). Túto unikátnu pohonnú jednotku s dvojicou turbodúchadiel a elektrickým kompresorom, nahradí oveľa smädnejší benzínový motor 4,0 TFSI. Kým totiž naftová alternatíva produkovala na kilometer 205 gramov ostro sledovaného oxidu uhličitého, tá nová ich vypustí z výfuku až 278. Postoj koncernu k tomuto motoru zaráža aj v súvislosti s tým, že len nedávno uviedol na trh ostré verzie Audi S6 či S7, kde dal prednosť nafte pred benzínom.

Dôvody tak budú kdesi inde než v emisiách. A sú nimi náklady. Koncern sa jednoducho zbaví výroby motora, ktorý montoval už len do troch spomínaných modelov. Aj to len v Európe. Bentley Bentayga Diesel je už totiž dávno minulosťou, podobne ako Porsche Panamera Diesel a modely SQ7 a SQ8 majú za Atlantikom práve benzínový 8-valec 4,0 TFSI. Takže Audi len zjednotí ponuku a Tourag si bude musieť vystačiť s naftovým 6-valcom 3,0 TDI. Úspora bude pravdepodobne väčšia ako pokuty za nadlimitné gramy skleníkového CO2. A tie nemusia byť až také dramatické, keďže predaje týchto špičkových naftových modelov sa i tak pohybovali len v stovkách kusov.

Na druhej strane dostanú majetní zákazníci do rúk SQ7 a SQ8, ktoré budú ešte výkonnejšie a rýchlejšie ako ich dieselový predchodcovia. Vďaka 378 kilowattom a krútiacemu momentu 707 Nm vystrelia tieto šelmy na stovku za neuveriteľné 3,8 sekundy, to je o sedem desatín sekundy lepší výsledok ako s motorom 4,0 V8 TDI. Pripomeňme, že len pred pár dňami postihol podobný osud aj legendárny naftový 8-valec 4,4 V8 v Range Roveri. A Toyota stiahla takýto motor z ponuky spolu s veľkým Land Cruiserom V8 už dávnejšie.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#VW #Volkswagen #Audi SQ8 #Audi SQ7 #Audi
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek