Mazda MX-30: Šok, tento elektromobil dostane dvojlitrový 4-valec!

25.08.2020 12:00

Pred necelým rokom predstavila Mazda dlho očakávaný elektromobil MX-30, ktorým chce v Európe sanovať emisie svojich benzínových modelov. Nakoniec však tento crossover dostane benzínový motor ako „lusk“. A nemyslite si, že bude mať funkciu generátora.

Mazda nám vlani ukázala zvláštny crossover...
Mazda nám vlani ukázala zvláštny crossover MX-30 ako svoj prvýbatériový elektromobil. Teraz však šokovala informáciou, že z neho chystá čisto benzínovú verziu. Autor: Mazda

Mazda sa nezaprie. Roky odoláva hybridom, plug-in hybridom aj čistým elektromobilom. Ide si svojou vlastnou cestou. Vlani na jeseň sa už však zdalo, že kapitulovala. Predstavila totiž svoj prvý elektromobil – čisto elektrický crossover MX-30 s párom „samovražedných“ zadných dverí, inšpirovaných kupé RX-8 s Wankelovým motorom. Čakalo sa naň poriadne dlho. Aj preto novinka prekvapila skromným dojazdom len 210 km, keďže do vienka dostala akumulátory s kapacitou maximálne 35,5 kWh. Konkurencia, napríklad v podobe VW ID.4, Kii Niro alebo Kie Soul, pritom disponuje dvojnásobnou kapacitou.

Elektrickú verziu poháňa elektromotor s výkonom...
Elektrickú verziu poháňa elektromotor s výkonom 107 kW a krútiaci momentom 271 Nm. malá zásoba batérií však stačí len na 210 km jazdy. Autor: Mazda

Jednoducho, už to naznačilo, že elektromobil je pre Mazdu len nutným zlom, riešením, ako sanovať vysoké emisie jej atmosférických benzínových motorov, aj keď vynikajúcich. Predpoklad preto znel, že do budúcna Mazda predĺži dojazd MX-30 pomocou generátora, poháňaného kompaktným jednorotorovým Wankelom. Teraz je však jasné, že nič také sa nestane. Mazda MX-30 síce benzínový motor dostane, ale rozhodne nie v úlohe dobíjania akumulátorov. Použije „riadny“ dvojlitrový 4-valec 2,0 Skyctiv-G, aký pracuje pod kapotou CX-3, CX-30, CX-5 či z Mázd 3 a 5. Podľa automobilky bude nečakaná, čisto benzínová verzia MX-30 v súlade s jej stratégiou rôznych riešení pre rôzne regióny planéty.

Aby mal každý trh na výber to, čo požaduje. V každom prípade je Mazda MX-30 2,0 Skyactiv-G potvrdená pre japonský trh. Očakávať môžeme výkon 90, alebo 121 kW, a ak dostane aj revolučný 4-valec Skyactiv-X so spaľovaním SCCI, tak potom vzrastie na 132 kW. Tak ako pri CX-30, s ktorou má MX-30 veľa spoločného, nie je vylúčený pohon oboch náprav ani 6-stupňová automatická prevodovka. Do Európy novinka ale pravdepodobne nezamieri. Na to, aby Mazda dokázala znížiť flotilové emisie CO2 na 95 g/km, sa totiž bez čistého elektromobilu nezaobíde. Ďalší benzínový model by jej robil problémy. Za každý gram navyše si totiž „Brusel“ bude účtovať 95 eur.

Mazda
		MX-30 -
		2020
Mazda MX-30
		-
		2020
+32Mazda MX-30 -
		2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#SkyActiv-X #Mazda MX-30 #Mazda #elektromobily
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek