
V posledných rokoch autá vplyvom väčších rozmerov, vyššej bezpečnosti a bohatšej výbavy nabrali na váhe. A to nie je dobré, pretože vyššia hmotnosť zhoršuje dynamiku, ale najmä spotrebu paliva. V časoch prísnych emisných limitov, keď sa ráta každý ušetrený gram CO2, to robí výrobcom áut poriadne vrásky na čele. Do hry síce vstúpila vysokopevnostná či dokonca ultravysokopevnostná oceľ, hliníkové zliatiny, alebo uhlíkovými vláknami vystužené plasty (CFRP), no tieto materiály sú drahé, čo má vplyv na cenu.
Budúcnosť by mohol predstavovať vynález britskej spoločnosti Alvant, ktorá predstavila úplne nový materiál AMC (Aluminium Matrix Composite), čo je matricový kompozit na báze hliníka. V podstate sa podobá na CFRP, ale živicu nahradzuje hliníkom. Výsledkom je materiál, ktorý je až o 50 % tuhší a o 300 % pevnejší ako karbón. Čo je však podstatné, na rozdiel od uhlíkových kompozitov odoláva AMC oveľa lepšie mechanickej a tepelnej záťaži. A to je obrovská výhoda, ktorá otvára nové možnosti aplikácií.

Kým krehké, uhlíkovými vláknami vystužené plasty možno použiť len tam, kde teplota nepresiahne kritickú hranicu, napríklad pri stavbe častí karosérie, AMC má otvorené dvere do konštrukcie podvozkov, výfukových systémov či motorov. A keďže nemá takú rozťažnosť ako oceľ alebo hliník, možno z neho vyrábať komponenty, vyžadujúce extrémnu presnosť a stálosť. Alvant tiež nezabúda pripomenúť, že ďalším bonusom AMC je lepšie pohlcovanie vibrácií a hluku.
To všetko by pritom malo byť za menej peňazí, pretože výroba spočíva v relatívne jednoduchom pridaní kremíkového karbidu do hliníkovej zliatiny. Vyššia pevnosť sa dosahuje použitím zoxidovaného hliníka. Zatiaľ „seká“ AMC kariéru v leteckom priemysle. Čoskoro by mal tvoriť podstatnú časť podvozkov lietadiel, no nadviazaná spolupráca s automobilkami Ford či Rolls-Royce veští AMC veľkú budúcnosť v automobilovom priemysle. Zvlášť prospešný bude pri elektromobiloch, ktoré dnes bojujú obrovskou nadváhou.