Škoda Scala a Kamiq prídu o diesel! Čo sa to deje?

02.09.2020 18:40

Hatchback Škoda Scala a crossover Kamiq stihne podobný osud ako Fabiu. Tá prišla o naftový motor už v roku 2018 spolu s prvým faceliftom. Udeje sa tak po tom, čo Škoda zastaví výrobu aktuálneho motora 1,6 TDI.

Motor 1,6 TDI končí svoju kariéru. Má síce...
Motor 1,6 TDI končí svoju kariéru. Má síce nástupcu, ale s ním sa už pre Scalu a Kamiq do budúcnosti neráta. Autor: Škoda

Nie je tajomstvom, že Škoda končí s výrobou motora 1,6 TDI. Postupne ho nahradí, tak ako v novej Octavii, najslabšia verzia nového dieselu 2,0 TDi Evo (80 kW). Bohužiaľ, Scala ani Kamiq sa ho nedočkajú. Pravdepodobne nie je vhodný pre architektúru MQB A0, na ktorej stoja oba kompaktné modely, ale aj ich koncernoví súrodenci v podobe Volkswagenov Polo a T-Cross či Seatov Ibiza a Arona. To znamená, že s koncom kariéry 1,6 TDI definitívne skončia aj naftové verzie Scaly a Kamiqa. Stane sa tak už na budúci rok.

Škoda argumentuje, že i tak dávajú zákazníci pri oboch modeloch prednosť benzínovým motorom TSI s priamym vstrekovaním paliva, ktoré sa úspornosťou priblížili k vznetovým motorom. No budú chýbať. Najmä Scale, ktorá mala byť akýmsi „českým Golfom“. Lenže bez dieselu budú jej možnosti obmedzené. Naftové motory tak v Škodách ostanú len v modeloch postavených na platforme MQB, teda v Octavii, Superbe, Karoqu a Kodiaqu. Tam sa ich vysoká cena, daná emisnými technológiami, napríklad redukciou NOx (SCR), zamaskuje lepšie. To by dávalo logiku. Horšie je to však s Kodiaqom RS.

V ňom totiž končí úžasný diesel 2,0 BiTDI (176 kW). V tomto prípade sú dôvodom jednoznačne emisie. Hoci tento naftový motor je mimoriadne úsporný, na dnešné časy to nestačí. Kodiaq RS síce z ponuky nevypadne, pretože je veľmi žiadaný, ale bude musieť presedlať na plug-in hybridnú techniku, známu zo Seatu Tarraco FR. To znamená kombináciu motora 1,4 TSI, elektromotora, 6-stupňovej prevodovky DSG a batérií s kapacitou 13 kWh. Systémový výkon 180 kW síce na papieri vyzerá dobre, či však presvedčí zákazníkov, je viac ako otázne. Už preto, že so „zelenou“ technológiou príde Kodiaq RS o pohon 4×4 a bude tiež ťažší.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Škoda-Auto #Škoda Scala #Škoda Kamik #Škoda #naftové motory #dieselové motory
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek