
Nestáva sa často, aby si šéfovia konkurenčných spoločností dávali najavo vzájomný obdiv. Je však známe, že vzťah Herberta Diessa, šéfa koncernu Volkswagen, a Elona Muska, šéfa Tesly, je takpovediac nadštandardný. Musk kedysi uvažoval, že práve Volkswagen by mohol byť vhodným partnerom pre Teslu, a Diess sa zasa viackrát vyjadril o Tesle v superlatívoch, najmä čo sa týka jej náskoku v oblasti elektromobility a softvéru. Že nejde o reči, dokazuje nečakané pristátie Elona Muska na letisku v Braunschweigu, neďaleko wolfsburskej centrály koncernu VW.
Takto si Elon Musk vyskúšal elektrický VW ID.3
Po nedávnej návšteve fabriky Tesly, ktorá rastie v Berlíne, a stretnutí s nemeckými politikmi, sa totiž súkromný „tryskáč“ Elona Muska, Gulfstream G650, vzniesol z letiska Berlin-Schönefeld do vzduchu aby po krátkych 26 minútach pristál práve v Braunschweigu. Tu ho čakal sám Hernert Diess s pristaveným elektromobilom VW ID.3 a dokonca aj s SUV ID.4. Obaja vplyvní muži následne absolvovali jazdu s ID.3 na rolovacej dráhe. Za volantom sedel Musk a na sedadle spolujazdca Diess. V rozhovore s Diessom sa šéf Tesly zaujímal o akceleráciu, kapacitu akumulátorov a asistenčné systémy. Vo svojich vyjadreniach bol však rezervovaný.

Zrýchlenie komentoval v zmysle, že na auto, ktoré nie je športové, je dobré. Potom sa na letiskovej ploche Musk otočil a zamieril späť do hangára, kde sa objavilo len mierne maskované SUV ID.4, ktoré za sebou ešte ani len nemá svetovú premiéru. Vieme to z videa, ktoré zverejnil šéf Volkswagenu na internej sieti Linkedln. Odtiaľ sa zakrátko objavilo na Youtube. Ešte predtým ale neformálne stretnutie potvrdil hovorca automobilky. Musk tiež poprial Volkswagenu veľa šťastia s novými elektromobilmi a naznačil, že majú všetky predpoklady na úspech. Celé stretnutie trvalo viac ako dve hodiny.

Zdá sa teda, že spolupráca Volkswagenu a Tesly nemusí byť v budúcnosti úplne vylúčená. Inak si pôjdu tvrdo po krku. Tesla si nielenže sebavedomo vybrala za svoju európsku centrálu Nemecko, mekku automobilového priemyslu, ale chystá aj nový elektrický hatchback, ktorý by mal byť lacnejší a dostupnejší ako Tesla 3. Herbertovi Diessovi to iste robí vrásky na čele, najmä v časoch, keď ID.3 bojuje so softvérovými poruchami. Niektoré funkcie bude dokonca automobilka schopná aktivovať majiteľom, ktorí si už nemecký elektromobil kúpili, až v priebehu budúceho roka. Napríklad head-up displej s rozšírenou realitou.