Francúzsky koncern PSA a taliansko-americký Fiat Chrysler (FCA) upravili podmienky plánovanej fúzie. Cieľom zmien je zachovanie vyššej hotovosti a zníženie nákladov v čase pokračujúcej koronakrízy. FCA zníži hotovostnú časť zo špeciálnej dividendy 5,5 miliardy eur, ktorú majú podľa podmienok vlani podpísanej dohody získať akcionári firmy, na 2,9 miliardy eur (77,3 miliardy Sk). PSA zasa pozdrží plánované rozdelenie svojho 46-percentného podielu vo výrobcovi súčiastok Faurecia akcionárom novej skupiny. Trhová kapitalizácia Faurecia predstavuje v súčasnosti 5,9 miliardy eur.
Informovaný zdroj agentúre Reuters povedal, že cieľom týchto zmien je posilniť štruktúru súvahy oboch firiem po svetovej pandémii a zabezpečiť, že plánovaná fúzia bude dokončená najskôr, ako to bude možné. Analytici upozorňujú, že výplata takej vysokej hotovosti akcionárom FCA, na čele s kontrolným investorom Exor, holdingovou firmou talianskej rodiny Agnelliovcov, môže oslabiť financie novej automobilky, pretože automobilový priemysel platí za tohtoročnú epidémiu vysokú daň. FCA a PSA si sľubujú ročné úspory zo svojho spojenia vo výške viac ako päť miliárd eur, namiesto pôvodných viac ako 3,7 miliardy eur.
Obe automobilky tiež potvrdili, že očakávajú dokončenie celého procesu spojenia v prvom štvrťroku budúceho roka. Spoločnosti sa na fúzii v hodnote 50 miliárd dolárov dohodli v decembri 2019. Dohoda zjednotí značky francúzskej skupiny Peugeot, Citroën, Opel a DS so značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram. Ročný odbyt zlúčenej skupiny s novým názvom Stellantis, by mal dosahovať približne 8,7 milióna vozidiel a tržby takmer 170 miliárd eur. Stellantis by sa tak stal štvrtým najväčším výrobcom áut na svete za spoločnosťami Volkswagen, Toyota a Renault-Nissan.