VW sa možno zbaví nielen Bugatti. Na pretrase je aj ‘lambo‘ a Ducati

Doba elektrická mení pohľad koncernu Volkswagen na jeho bohatý „košiar“ značiek. Niektoré z neho budú musieť ísť von. Ferdinand Piech by z toho asi radosť nemal.

06.10.2020 18:00
debata (2)
Z obrovskej palety značiek, ktorú v... Foto: Volkswagen
VW - portfólio značiek Z obrovskej palety značiek, ktorú v deväťdesiatych rokoch nakúpil Ferdinad Piech, budú musieť niektoré vypadnúť. Volkswagen nemá dosť prostriedkov, aby všetky elektrifikoval.

Len nedávno prenikli na verejnosť informácie o zámere koncernu Volkswagen predať Bugatti chorvátskemu výrobcovi elektrických hyperšportov Rimac. Aj keď s tým, že VW získa kontrolu nad touto malou, ale veľmi cenenou spoločnosťou. Lenže Bugatti nebude pravdepodobne jediným odídencom zo značkového portfólia najväčšieho automobilového výrobcu sveta. Na pretrase sú podľa agentúry Reuters vo Wolfsburgu aj ďalšie značky. Napokon, sám Herbert Diess, šéf koncernu, minulý týždeň uviedol, že do konca roka Volkswagen oznámi „dôležité kroky“ pre budúcnosť.

„Neustále preberáme naše portfólio, zvlášť v tejto fáze, keď sa automobilový priemysel razantne mení. Na trhu sa objavujú trhliny a my sa musíme pýtať, čo táto transformácia znamená pre jednotlivé časti koncernu. Každá značka je teraz posudzovaná podľa nových kritérií, je tu nový priestor pre manévrovanie a každá si musí nájsť svoje miesto,“ uviedol Diess. Jednoducho, doba elektrická, ktorej Volkswagen verí natoľko, že vyvinul platformu MEB, len pre čisté elektromobily, otvára otázky, čo s jeho prestížnymi značkami. Má ešte význam investovať do Bugatti či Lamborghini, značiek pevne spojených so spaľovacími motormi? Nepatria už do minulosti?

Prísť s elektrickými modelmi Lamborghni a rovnako elektrickým Bugatti, ktoré predávajú ročne len stovky áut, by bolo pre koncern extrémne drahé. Diess to dobre vie. Pre Reuters už pred časom uviedol, že upúšťa od desaťročia trvajúcej posadnutosti koncernu VW budovať impérium, ktoré nešetrí žiadne výdavky na elektrickú transformáciu. „Musíte strážiť náklady, nemôžete podnikať tak, že sa budete sústreďovať len na samotný produkt,“ vysvetlil Diess. Bugatti, Lamborghini, ale aj taliansky výrobca motocyklov Ducati, všetko značky, ktoré nakúpil koncom deväťdesiatych rokov Ferdinad Piech, aby vytvoril najväčší automobilový gigant planéty, sa tak dnes javia skôr ako príťaž.

Podľa Reutersu zvažuje preto Diess, že tieto značky, podobne ako to pred rokmi urobil Fiat s Ferrari, vyčlení z portfólia. Lamborghini by mohlo zamieriť na burzu cenných papierov, pričom si bude môcť Volkswagen ponechať v rukách kontrolný balík. Uvedené zmeny majú podľa Diessa viesť k vyššej kapitalizácii firmy. Tou totiž VW zaostáva za Toyotou, hoci vyrába a predáva viac áut ako japonský súper. Získané prostriedky by mohol Volkswagen následne investovať do elektrifikácie ostávajúcich značiek – Škody, Seatu, Audi, Porsche a Bentleyu. Tie pravdepodobne ostanú pevnou koncernovou súčasťou, aj keď ich bude nutné viac diferencovať.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #VW #Bugatti #Lamborghini #Ducati
Články podľa značiek