Šéf Tesly sa v lete na konferencii o umelej inteligencii WAIC v Šanghaji pochválil, že automobilka je blízko k dokončeniu autopilota na úrovni SAE 5, teda autopilota, ktorý dokáže úplne prevziať vedenie vozidla. Vodič by mal len zadať cieľ a o všetko ostatné sa už postará elektronika. Odvtedy sa ale ukázalo, že súčasná úroveň autonómneho riadenia Tesly je na žalostne nízkej úrovni. Na sociálnych sieťach sa objavilo video ako najnovšia Tesla X vrazila do jediného stĺpika na parkovisku alebo ako na Taiwane prehliadla Tesla 3 obrovský kamión prevrátený na diaľnici.
A teraz si americká automobilka „vystrúhala“ poriadnu hanbu v Číne. Navyše na akcii, kde zúčastnené vozidlá predvádzali pred publikom svoje asistenčné systémy. V hlavnej úlohe bola opäť Tesla 3. Pri simulácii autonómnych bŕzd ignorovala figurínu chodca prechádzajúceho cez priechod. Brzdy síce zareagovali, ale neskoro, takže došlo k tvrdému nárazu. Tesla 3 zastavila za bodom kolízie o viac ako celú dĺžku vozidla. To len ukazuje, že autonómne systémy, a nielen tie od Tesly, sú stále nespoľahlivé a že plne autonómne riadenie je naďalej len hudbou budúcnosti.