Renault sa pripravuje na emisnú normu Euro 7. Tá bude znamenať aj návrat známeho označenia 1,2 TCe. Ešte nedávno patrilo 4-valcovému preplňovanému motoru, ktorý v roku 2017 postupne nahradila väčšia jednotka 1,3 TCe, vyvíjaná v spolupráci s Daimlerom. Mercedes-Benz ju používa napríklad v triedach A a B. Nový agregát však nebude mať s tým predošlým veľa spoločného. Pôjde totiž o 3-valec odvodený z motora 1,0 TCe.
Okrem zväčšenia objemu dostane viacero technológií na zvýšenie účinnosti, a teda aj na zníženie spotreby a emisií. O dodávku paliva sa postará priame vstrekovanie so zvýšeným tlakom a o menšie straty zas znížené trecie odpory. Navyše bude motor pri nízkom zaťažení pracovať v Atkinsonovom cykle. Samozrejmosťou bude kompatibilita s hybridnou technológiou E-Tech. Tú zatiaľ Renault kombinuje v Cliu a Capture len s atmosférickým 4-valcom s objemom 1,6 litra.
Preplňovaný 3-valec s kódovým označením HR10, má priniesť viac výkonu a viac krútiaceho momentu, najmä v nižších otáčkach. Preto má byť určený do väčších modelov, napríklad SUV Kadjar, ktoré sa v novej generácii predstaví koncom budúceho roka. Odtiaľ môže putovať do ďalších modelov aliancie Renault-Nissan. Vylúčená teda nie je ani kariéra v rumunských Daciách. O tom, či bude motor využívať aj Mercedes-Benz, zatiaľ nič známe nie je.