Písal sa rok 1985 a na jesennom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom predstavil Mercedes-Benz tri nové systémy, ktoré znamenali, že vodič už nie je v kritických situáciách odkázaný iba sám na seba. Vo vtedy novučičkej triede E, označovanej ako Mercedes-Benz W124a vlajkovej lodi S, debutovali protipreklzový systém ASR, samosvorný diferenciál ASD a k tomu všetkému pohon oboch náprav 4Matic. Tieto tri prvky doplnili už známy protiblokovací systém ABS, ktorý sa zrodil v roku 1978. Samozrejme, v prípade pohonu 4×4 malo už vtedy Audi náskok vďaka legendárnemu Quattru a ani samosvorný diferenciál nebol úplnou novinkou, no práve Mercedes-Benz posunul všetky elektronické trakčné technológie na novú úroveň a neskôr bol schopný, integrovať ich do jediného vozidla.
V tlačovej informácii vtedy automoblka napísal: „Najmodernejšia automobilová technika a hydraulika v kombinácii s inteligentnou elektronikou ukazujú perspektívy v oblasti pohonov, ktoré prekračujú doterajšie možnosti na zvýšenie trakcie. Automatický samosvorný diferenciál (ASD), regulácia preklzávania hnacích kolies (ASR) a pohon 4Matic určujú nové štandardy vo vzťahu medzi človekom a vozidlom.“ A mal pravdu. Konečne mohol vodič počítať s pomocou vozidla v tých najnáročnejších situáciách. Zvlášť dôležité to bolo pre stuttgartskú značku, ktorá v tom čase nepoznala nič iné ako pohon zadných kolies. Ten síce exceloval na suchom asfalte, ale na klzkých povrchoch dal vodičom poriadne zabrať. Najmä v čase, keď začal povážlivo rásť výkon motorov.
Automatický samosvorný diferenciál ASD, ktorý pracoval do rýchlosti 25 km/h, pomohol z rozjazdom na zasnežených či zľadovatených cestách. K tomu sa pridal protipreklzový systém ASR, ktorý pomocou bŕzd pribrzďoval preklzujúce koleso, čím sa viac krútiaceho momentu prenieslo na koleso s dobrou trakciou. Zároveň elektronika znižovala krútiaci moment motora. ASR bolo možné objednať od roku 1985, spočiatku len v osemvalcových modeloch vlajkovej lode triedy S (W 126). A nebolo to lacné. Automobilka si za túto trakčnú novinku pýtala 2 850 mariek. Neskôr sa ale ASR rozšírilo aj v šesťvalcových modeloch eska, triede E a kabriolete SL. ASR a ABS sa stalo základom pre stabilizačný systém ESP, ktorý debutoval v Mercedese-Benz S o desať rokov neskôr, teda v roku 1995.
Aj pohon oboch náprav, ktorý v tom čase využívalo Audi či Subaru, posunul Mercedes-Benz na novú úroveň. Kým konkurenti dali prednosť permanentnej štvorkolke, v Stuttgarte sa rozhodli pre systém automatického pripájania predných kolies. Systém debutoval v triede E, konkrétne v 6-valcovej benzínovej verzii 300 TE s označením 4MATIC. Štvorkolka cielene aktivovala náhon na predné kolesá a uzávierku diferenciálu v situáciách, pri ktorých nestačil zadný náhon. Starala sa o to rozdeľovacia prevodovka s otvoreným medzinápravovým diferenciálom, ktorý vyrovnával otáčky medzi nápravami. Rozdeľovacia prevodovka bola integrovaná s automatickou prevodovkou.
Nový systém 4Matic podporil Mercedes-Benz viacerými reklamnými kampaňami. Napríklad pod heslom „Technológia prekonáva meteorológiu“, alebo tiež kľúčovou frázou, ktorá sa objavila v neskorších reklamách: „Či už je zima, alebo mokro. Nezáleží na tom. Na zime zostáva nebezpečná len jedna vec – cesta k vozidlu.“ Dnes sa nám zdajú tieto technológie prirodzené a často ani netušíme, kedy pracujú a kedy nám zachránili život, ale v čase svojho vzniku boli vskutku prelomové. A tiež drahé. Preto debutovali v luxusnom segmente a až časom zamierili do nižších tried.