Vojnu o najrýchlejšie auto sveta doteraz viedli Koenigsegg s Bugatti. Švédom sa s ich Agerou podarilo udržať titul od roku 2017 až do roku 2019, keď putoval naspäť do Molsheimu. Všetky doterajšie maximá totiž vlani prekonalo Bugatti Veyron Super Sport 300 s oficiálne nameranou rýchlosťou 490,484 km/h. Stalo sa tak prvým produkčným autom, ktoré prekonalo hranicu 300 míľ za hodinu (304,77 m/h). No dnes je aj tento rekord minulosťou. Žezlo preberá americký hyperšport SSC Tuatara s motorom 5,9 V8 s dvojicou obrích turbodúchadiel, ktoré vyhnali jeho výkon na neuveriteľných 1 305 kW.
Americká strela dosiahla v prvej jazde rýchlosť 484,53 km a v druhej protismernej 532,93 km/h. Ak to spriemerujeme, máme tu nový rekord s hodnotou 508,73 km/h. Podľa jazdca Olivera Webba mala vraj Tuatara ešte rezervy, ale fúkal nepriaznivý vietor. Tak či tak to stačilo na to, aby bola Tuatara prvým sériovým autom, ktoré prekonalo hranicu 500 km/h. Rekordov má však viac. Napríklad letmú míľu, ktorú zvládla rýchlosťou 503 km/h a letmý kilometer rýchlosťou 517 km/h. A keďže rekord sa konal na verejnej komunikácii, je rýchlosť 532,93 km/h v druhej jazde zároveň najvyššou rýchlosťou, akú sa kedy podarilo autu dosiahnuť na bežnej ceste.
Otázkou ostáva, čo je vlastne sériové auto. Z tohto pohľadu má jednoznačne prevahu Bugatti, ktoré vyrába svoje produkty v niekoľko sto kusoch. To sa o Koenigseggu ani SSC nedá povedať. Aj preto sa Bugatti po vlaňajšom úspechu rozhodlo v rekordoch ďalej nepokračovať. Šéf automobilky Stephan Wilkenmann sa vyjadril, že automobilka sa bude realizovať v iných oblastiach, pretože v tomto smere už viackrát dokázala poraziť všetku mysliteľnú konkurenciu. Uvidíme, či jej tento výsledok nebude predsa len prekážať. Bugatti však momentálne rieši celkom iné záležitosti. Ako je známe, koncern VW predáva slávnu značku chorvátskemu výrobcovi elektrických superšportov Rimac.