Hyundai má plodný rok. Na trh uviedol inovovaný model i10, novú generáciu i20, novučičký Hyundai Tucson a k tomu prakticky od základu nové SUV Santa Fe. V ťažkom pandemickom období sa mu navyše podarilo dostať rýchlo pod kontrolu koronavírus, takže jeho výrobné kapacity stáli len krátko. Analytici predpovedali, že v treťom kvartáli tohto roka dosiahne čistý zisk 1,2 bilióna wonov (cca 897 mil. €). Ako studená sprcha preto zapôsobilo oznámenie, že automobilka skončila v strate vo výške 336 miliárd wonov (251 mil. €).
Dôvodom boli astronomické náklady spojené so zvolávacou akciou súvisiacou s rizikom požiaru motorov viacerých modelov. Tie Hyundai odhaduje na 1,5 miliardy eur. „Úprimne sa ospravedlňujeme našim akcionárom a investorom za to, že boli už trikrát od roku 2018 opakovane konfrontovaní s nákladmi spojenými s kvalitatívnymi nedostatkami,“ zaznelo zo strany jedného z manažérov firmy pri prezentácii výsledkov za posledný štvrťrok. Celkový účet za doterajšiu problémy pritom dosiahol už 4,2 miliardy eur.
Pre Hyundai sú tieto náklady o to bolestnejšie, že prichádzajú v ťažkých časoch, keď musí spoločnosť sanovať dosahy koronakrízy a tiež investovať obrovské prostriedky do vývoja a výroby elektrifikovaných áut. Zverejnené finančné výsledky sa týkajú, samozrejme, aj automobilky Kia, ktorá tvorí s Hyundaiom spoločný koncern. Zasiahnuté boli napríklad modely Hyundai Santa Fe, Sonata a zo strany Kie zas Optima, Sorento alebo Sportage.