Pod vedením Ferdinada Piecha, priam posadnutého nákupom značiek, sa za posledné dve dekády stal z koncernu VW moloch, ktorý nedokáže pružne reagovať na extrémne rýchle zmeny v automobilovom priemysle. Nie je preto tajomstvom, že súčasný šéf spoločnosti, Herbert Diess, prehodnocuje každé jedno logo v značkovom „košiari“. Takmer istý je predaj Bugatti chorvátskemu výrobcovi elektrických hyperšportov Rimac. Mračná sa sťahujú aj nad Lamborghini či nad výrobcom motocyklov Ducati. Hrozí, že budú vyčlenené z portfólia koncernu VW. A teraz sa objavujú nové správy o značke Bentley, ktorú zmeny tiež neminú.
Podľa nemeckého Automobilwoche, ktorý sa opiera o zdroj zvnútra koncernu VW, uvažuje Diess o prevode tohto producenta luxusných modelov pod priame velenie Audi. Bentley by tak bol riadený z Ingolstadtu, podobne ako Lamborghini. V súčasnosti má nad britskou značkou dohľad Oliver Blume, šéf Porsche a člen predstavenstva Volkswagenu. Od tejto zmeny si najvyšší manažér koncernu sľubuje nový začiatok. Bentley sa pritom musí vyrovnať s následkami brexitu a tiež s následkami pandémie, okolnosťami, ktoré ho tento rok vrhnú s najväčšou pravdepodobnosťou do straty. Dôvody na pričlenenie k Audi sú však aj technického rázu.
Bentley by mal totiž v blízkej budúcnosti ťažiť z projektu Audi Artemis. Jeho výsledkom má byť čisto elektrický nástupca vlajkovej lode A8. Túto architektúru by teda zdieľal s Audi v blízkej budúcnosti práve Bentley, možno pre nepriameho nástupcu Mulsanne. Ďalšiu elektrickú platformu PPE (Premium Platform Electric), ktorá je výsledkom spolupráce Audi s Porsche, by zas Bentley využil pri menších modeloch Continental GT a Flying Spur. Samozrejme, každá zo značiek by si zachovala plnú autonómiu v dizajne. Či to bude stačiť, je otázne, pretože konkurenčný Rolls-Royce ide presne opačnou cestou. Modely vyvíja na vlastnej platforme. Posledným dôkazom je nový Ghost.