Koncern VW plánoval vyrábať novú generáciu Passatu a Superbu od roku 2022 vo svojom novom produkčnom závode v Turecku. Vojenská operácia v Sýrii, kritizovaná medzinárodným spoločenstvom aj USA, však nakoniec donútili vedenie koncernu plány na výstavbu miliardovej investície prehodnotiť. Jednoducho, projekt tureckej továrne s kapacitou 300 000 áut ročne, koncern vlani zastavil. Zároveň s tým však musel nájsť riešenie, kde bude Passat a Superb vyrábať. Už vtedy sa medzi potenciálnymi závodmi, ktoré by sa mohli uchádzať o túto úlohu, skloňoval aj bratislavský Volkswagen.
Nahrávala mu výroba prémiových modelov ako Audi Q7, Q8 či Porsche Cayenne, ktorá je zárukou vysokej kvality, ale aj plán postupne utlmiť produkciu malých mestských modelov Škoda Citigo, VW Up! a Seat Mii, čo znamená uvoľnenie kapacít, ktoré koncern hľadá. Že Passat so Superbom nakoniec skončia na linkách pri Bratislave, naznačil aj júlový podpis spoločného vyhlásenia Vlády a nemeckej automobilky o jej možnej budúcej investícii na Slovensku, ktorá sa mala vyšplhať na vyše pol miliardy eur. Teraz je už ale všetko jasné.
Po neúspechu tureckých plánov bude Volkswagen intenzívne investovať do bratislavského závodu. „Rozhodli sme sa vybudovať kapacitu v Bratislave,“ uviedol aktuálne šéf koncernu Herbert Diess v rozhovore pre nemecký Automobilwoche. A hovorí dokonca o miliarde eur, čo je dvojnásobok toho, v čo vláda v lete dúfala. Na rozhodnutie, umiestniť výrobu noviniek na Slovensku, mali mať vplyv aj udalosti spojené s koronakrízou. Závod v Devínskej Novej Vsi sa teda výrazne rozšíri.Vzniknúť má nová montážna hala a karosáreň.
Len pred pár týždňami tu pritom spustili montáž ďalšieho koncernového modelu – Škody Karoq. Kým Škoda Superb bude na bratislavských linkách nováčikom, o Volkswagene Passat to neplatí. Ten sa v Devínskej Novej Vsi už vyrábal. Passat bol vlastne úplne prvým produktom podniku po vstupe koncernu VW do vtedajších Bratislavských automobilových závodov. Prvý VW Passat B3 Variant Arriva tu zmontovali presne 21. decembra 1991. Sériová výroba začala 14. februára nasledujúceho roka. Neskôr sa v Bratislave vyrábal aj Passat štvrtej generácie B4.