Miliardová investícia Volkswagenu, ktorá mala skončiť v Turecku, smeruje na Slovensko. Práve tu rozšíri koncern výrobné kapacity, postaví novú montážnu halu či karosáreň. Tieto informácie pochádzajú z rozhovoru so šéfom Herbertom Diessom, ktorý poskytol nemeckému periodiku Automobilwoche. A keďže v Turecku sa mala pôvodne vyrábať Škoda Superb a tiež nová generácia VW Passat, je logické, že tieto dva modely budú nakoniec umiestnené na linkách v Devínskej Novej Vsi. Hoci oficiálne stanovisko ešte nepadlo.
Dalo sa však čakať, že presun výroby Superbu z domovských Kvasín sa stretne s odporom škodováckych odborárov. Superb, vlajková loď Škody, je totiž považovaný za národný poklad. Pobúrenie vyvolali už úvahy o presune jeho výroby do Nemecka, ktoré boli aktuálne pred dvoma rokmi. Teraz nie sú reakcie iné. Jaroslav Povšík, predseda podnikovej rady, označil podľa agentúry ČTK toto rozhodnutie za ťaženie proti Škode. Správanie vedenia koncernu prirovnal k RVHP z čias socializmu. „Koncern Volkswagen Česku kradne najziskovejšiu vlajkovú loď,“ povedal doslova.
Podľa Povšíka vedenie automobilky za Superb málo bojovalo a firmy sa nezastala ani vláda. Povšík tiež tvrdí, že Česká republika má prísť neskôr aj o výrobu Kodiaqu a Seatu Ateca. V prospech výroby Superbu a Passatu na Slovensku majú hovoriť nižšie náklady, podobné tým plánovaným v Turecku. Povšík však tvrdí, že to tak byť nemusí. Predražiť sa môže napríklad logistika. O zamestnanosť v Kvasinách sa ale Povšík neobáva. Umiestnená tu môže byť výroba iných modelov, ktoré sa dnes vyrábajú v Mladej Boleslavi.
V Boleslavi sa môže následne zvýšiť kapacita pre elektrickú Škodu Enyaq. „Bez ohľadu na to, kde sa bude Superb vyrábať, bude ďalšiu generáciu vyvíjať Škoda,“ reagoval na kritiku nový šéf automobilky Thomas Schäfer, ktorý nastúpil do funkcie len začiatkom augusta. Česká republika má navyše získať nielen vývoj nového Superbu, ale dokonca aj Passatu. Protesty odborov s najväčšou pravdepodobnosťou nič nezmenia. Koncern aj vplyvom koronakrízy jednoducho zistil, že nepotrebuje žiadnu ďalšiu fabriku. Stačí mu len rozšíriť tú bratislavskú a rozmiestniť výrobu modelov tak, aby to bolo čo najefektívnejšie.