Reflektory áut prešli za posledné roky doslova revolúciou. Halogénové žiarovky sú už pomaličky pravekom a skončila sa aj „doba xenónová“. V kurze sú LED svetlá, ich zložitejšie deriváty matrix LED, trubice DLR a dokonca laserové svetlá. Dokážu toho naozaj veľa. Okrem toho, že fantasticky osvetľujú cestu, vedia vás upozorniť aj na dopravné značky, chodcov na krajniciach a pritom všetkom eliminovať oslepovanie iných vodičov. To všetko však funguje len v prípade, ak je krycie sklo reflektora čisté. Inak majú lúče v ceste prekážku. V zime je to o to horšie, že sa pri státí usadzuje na svetle vlhkosť, ktorá zmŕza.
Klasické reflektory s halogénovými žiarovkami nemajú s námrazou problémy, pretože ich zdroj svetla produkuje teplo, ktoré reflektor rozmrazí. Lenže diódové a laserové svetlá sú natoľko účinné, že takmer žiadne teplo nevyžarujú. A to je problém. Ak reflektor neočistíte od ľadu ručne, trvá dlho, kým sa námraza rozpustí. Riešením je jednoduchý systém vyhrievania reflektorov od nemeckej spoločnosti Canatu. Je zabudovaný priamo do krycieho skla a s ľadom si rýchlo poradí. Že to ešte nikomu nenapadlo. Pritom dnes vyhrievame okrem okien a stieračov aj lakťové opierky alebo volanty – svetlá nie.
Canatu tvrdí, že systém je veľmi účinný a nijakým spôsobom neznižuje priestupnosť svetla cez kryt reflektoru. Uvidíme, kto vynález Canatu dostane do sériovej výroby ako prvý. Tipujeme, že pôjde o niektorú z prémiových značiek, ktoré vo veľkom nasadzujú do svojich modelov najmodernejšie reflektory. Ale keďže systém nemusí byť drahý, nie je vylúčené, že sa nakoniec objaví v mainstreamovej produkcii. Aj tá totiž masovo „presedláva“ na „ledky“. Je priam neuveriteľné, ako dlho svetlá na rozmrazovanie čakali. Najmä, ak sa z nich začal masovo vytrácať systém ostrekovania nemrznúcou zmesou a stierače z nich zmizli už pred desiatkami rokov.