Mercedes bude opäť viac čínsky. S Geely plánuje vyrábať motory

19.11.2020 16:00

Od roku 2024 by mala z čínskych montážnych liniek automobilky Geely schádzať nová generácia motorov Mercedes-Benz. Nemecké odbory sú touto informáciou zaskočené. Tvrdia, že o tejto téme s nimi nik nediskutoval.

Nemecký Daimler sa so spoločnosťou Geely,...
Nemecký Daimler sa so spoločnosťou Geely, ktorej vlastník je jeho najväčším súkromným akcionárom, dohodli na výrobe státisícov spaľovacích motorov v Číne. Ich vývoj by však mal niesť na pleciach v prvom rade Mercedes-Benz. Autor: Mercedes-Benz

Keď v roku 2018 získal zakladateľ čínskej spoločnosti Geely, Li Shufu takmer 10-percentný balík v nemeckom Daimleri, vyvolalo to v radoch mnohých manažérov zdesenie. Investor z Ďalekého východu bol pre nich nečitateľný. Nemci sa jednoducho zľakli, že čoskoro budú môcť Číňania zasahovať do rozhodovania najstaršej automobilky sveta. Medzitým však partnerstvo Mercedesu-Benz a Geely nabralo smer, ktorý sa zdá byť výhodný nielen pre čínskeho investora, ale aj pre samotný Daimler.

Už len tým, že vďaka Geely sa Daimler „zbavil“ stratového Smartu. Nová generácia týchto mestských vozidiel bude totiž vyvíjaná a vyrábaná výlučne v Číne v spoločnom podniku, čo by malo dostať Smart do čiernych čísiel. Pochvalu za tento krok si od šéfa Daimleru Ola Källeniusa vyslúžil samotný Li Shufu. „Toto je ideálny partner, s ktorým budeme naďalej rozvíjame Smart,“ povedal a nevylúčil ďalšiu spoluprácu.

Dnes vieme, o čo pôjde. Nemecký Handelsblatt priniesol totiž informáciu, že od roku 2024 budú Mercedes-Benz a Geely vyrábať státisíce spaľovacích motorov v Číne a v Európe. Má ísť o modulárne jednotky, ktoré dokážu spaľovať okrem benzínu aj ekologické či syntetické palivá a tiež vodík, určené pre hybridné vozidlá. Cieľom má byť úspora nákladov v stovkách miliónov eur ročne. Mimo neostane ani Volvo, ktoré Geely vlastní.

„Nový projekt s Geely Holding a organizačnou jednotkou Volvo pre motory je súčasťou komplexnej transformácie spoločnosti Mercedes-Benz,“ uviedol Daimler. Snaha o spoločné financovanie nákladov je síce v časoch, keď spaľovacie motory čelia obrovským výzvam z dôvodu pandémie a sprísňujúcich sa emisných noriem, logická, no správa o aliancii vyvolala nespokojnosť nemeckých odborov. Tie sa obávajú o stratu pracovných miest v domovskej krajine Daimleru.

„Nerozumieme tomu. O potenciálnych alternatívnych výrobných lokalitách sa ani len nediskutovalo,“ uviedol Michael Haeberle, šéf podnikovej rady závodu Untertuerkheim, ktorý sa špecializuje na montáž elektrických a benzínových pohonných jednotiek. Daimler však oponuje, že tento krok umožní postupnú prestavbu nemeckých závodov na výrobu elektrických pohonných systémov. Tie sú vnímané ako budúcnosť automobilového priemyslu, takže Nemci len odsúvajú „techniku minulosti“ do iných regiónov sveta.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Mercedes-Benz #Geely #Daimler
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek