Personálna ‘čistka‘ vo VW nekončí. Odchádzajú ďalší dva manažéri

Elektrická stratégia koncernu VW má aj svoje obete. Stávka na jednu kartu totiž podľa Automobilwoche vyvoláva napätie medzi šéfom Herbertom Diessom a niektorými vysokopostavenými manažérmi. Na funkciu rezignovali ďalší dvaja – Jost Capito, šéf športovej divízie VW a šéf elektrickej divízie Thomas Ulbrich.

11.12.2020 16:00
debata (2)
Thomas Ulbrich pracoval na vývoji kľúčových... Foto: Volkswagen
Thomas Ulbrich - VW Thomas Ulbrich pracoval na vývoji kľúčových elektrických noviniek Volkswagenu. Teda na jeho budúcnosti. Napriek tomu odchádza. Vraj z osobných dôvodov.

Posledné mesiace sa v koncerne VW nesú v znamení personálnych zmien. Z funkcie predčasne odišiel šéf Škody Bernhard Maier, vo Volkswagene zas museli opustiť svoju stoličku šéf predaja Jurgen Stackman či šéf vývoja softvéru Christian Senger. Samotný Herbert Diess, šéf celého koncernu, prenechal značku VW prevádzkovému riaditeľovi Ralfovi Brandstätterovi. Niektoré z personálnych rošád boli vyvodením zodpovednosti za problémový nástup nového Golfu a elektrického ID.3, no niektoré, ako v prípade Bernharda Maiera, médiá pripásali napätým vzťahom vo vnútri koncernu. Nie všetci manažéri totiž ťahajú za jeden povraz v otázke rýchleho prechodu na elektromobily. Kurz, ktorý vytýčil Diess, vyvolal u mnohých obavy.

Presne z tejto sorty majú byť aj dve ďalšie personálne zmeny. Týkajú sa Josta Capita, šéfa športovej divízie R, a paradoxne aj Thomasa Ulbricha, šéfa elektrickej divízie značky VW. Capito dal výpoveď len 48 hodín po tom, čo sa vedenie VW rozhodlo rezignovať na všetky športové aktivity s tým, že ušetrené prostriedky využije na elektrickú transformáciu. Capito sa už dávnejšie vyjadril, že pri súčasnej úrovni elektrickej technológie nie je schopný pracovať na modeli, ktorý by zapadal medzi súčasné GTI či najvýkonnejšie deriváty R. Jednoducho, nevidel v novej ére príležitosť.

Jost Capito zas nedokázal podľa nemeckých médií... Foto: Volkswagen
Jost Capito - VW Jost Capito zas nedokázal podľa nemeckých médií prehryznúť požiadavku na to, aby divízia R prešla na elektrický pohon.

Oveľa zaujímavejší je však odchod Thomasa Ulbricha, ktorý je zodpovedný práve za elektrické modely. Oficiálne má mať na rozhodnutie rýdzo „osobné dôvody“. Podľa Automobilwoche a Handelsblattu, však ide opäť o spor s Diessom. Ten má tlačiť na uvádzanie elektromobilov takým tempom, ktoré je pre Ulricha nezlučiteľné z hľadiska dodržania kvalitatívnych štandardov. Do predaja sa tak dostal kľúčový hatchback ID.3 napriek tomu, že automobilka netajila problémy s jeho softvérom a až dnes v ňom aktivuje niektoré funkcie, za ktoré si zákazníci už zaplatili.

Podľa toho istého zdroja ponúkol Diess Ulbrichovi pozíciu v čínskej odnoži Volkswagenu, ktorú však neprijal. Zo služieb značky tak odchádza manažér, ktorý pre ňu pracoval od roku 1992 a postupne sa vypracoval na experta elektrických pohonov. Mal to byť práve on, ktorý sa podieľal na vyriešení softvérových prešľapov ID.3, hoci za ne nebol priamo zodpovedný. Aký ďalší osud ho čaká, nie je známe, rovnako ako budúcnosť Capita z divízie R, ktorý stál za vývojom Golfu R či Tiguanu R, ale aj kontroverzného Touaregu R s plug-in hybridným pohonom.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #Jost Capito #Thomas Ulbrich
Články podľa značiek