V roku 2022 sa Peugeot vráti do Le Mans. Bude to deväť rokov po tom, čo si tu meral sily s konkurenčným Audi. Oba tímy v tom čase demonštrovali silu nafty. Okruhové vytrvalostné špeciály Peugetu s označením 908 HDi FAP poháňali úžasné 12– alebo 8-valcové diesle. Lenže nafta dnes nie je v móde a minulosťou je aj kategória LMP1. Zato sa zrodila celkom nová trieda hyperšportov. A presne do nej Peugeot mieri novou technikou. V dnešných časoch asi neprekvapí, že bude hybridná.
Spojí dvakrát preplňovaný benzínový 6-valec s objemom 2,6 litra, ktorý bude posielať k zadným kolesám cez dvojspojkovú prevodovku 500 kW, s elektromotorom, poháňajúcim predné kolesá a paketom 900 V batérií. Elektrický motor bude disponovať výkonom 200 kW. Sčítať silu oboch pohonných jednotiek však nemôžeme, pretože nové pravidlá povoľujú maximálny výkon 500 kilowattov. Ak bude teda elektromotor aktívny, výkon spaľovacieho motora bude umelo znížený.
Zbytočné to však nebude, pretože elektromotor môže podľa pravidiel pracovať len pri rýchlostiach vyšších ako 120 km/h. Pri nízkych sa tak môže naplno využiť potenciál 6-valca. A navyše, elektromotor poskytne pohon oboch náprav, čo môže byť výhoda pre stabilitu vo vysokom tempe. Dobíjať batérie počas pretekov bude zakázané, hybridný pohon si tak bude musieť vystačiť s rekuperáciou. Pri okruhovom štýle brzda-plyn však o rekuperovanú energiu núdza iste nebude.
Pôvodne vraj Peugeot uvažoval o použití len jediného turbodúchadla, no kvôli nižšiemu ťažisku dostali prednosť dve menšie. „Koncepcia V6 twin-turbo nám ponúkne najlepší kompromis medzi hmotnosťou, umiestnením príslušenstva agregátu, spoľahlivosťou a výkonom,“ vysvetľuje výhody François Coudrain, šéf pohonných jednotiek programu WEC divízie Peugeot Sport. Pri vývoji využil Peugeot svoje predošlé skúsenosti v Le Mans, ale aj skúsenosti sesterského Ciroënu v seráli WRC.
Zaujímavosťou je, že batérie budú integrálnou súčasťou konštrukcie vozidla. Peugeot ich zabuduje do karbónového krytu priamo v monokoku. Batérie dodá Peugetu spoločnosť Saft, ktorá je dcérskou firmou Totalu. Ako si hybridná technológia poradí s vytrvalostnými pretekmi, sa dozvieme už v roku 2022. Na trať sa v novej kategórii spolu s Peugeotom postavia aj vozidlá tímov Toyota, ByKolles a SCG. Nie je tiež tajomstvom, že do zápolenia sa plánuje vrátiť Alpine a Audi.
Čo je však obzvlášť zaujímavé, Peugeot bude musieť v súlade s pravidlami postaviť 25-kusovú homologizačnú sériu vozidiel, schválených do bežnej premávky. Čoskoro sa tak dočkáme nového hyperšportu s levom na prednej kapote. A to znie v dnešných časoch naozaj lákavo.