Koncepty nezávislých úpravcov a dizajnérov sú bežnou súčasťou automobilového sveta. Tí si na rozdiel od výrobcov môžu dovoliť popustiť uzdu fantázií, lebo ich výtvory cielia na užšiu fanúšikovskú základňu a viac prispievajú k marketingu ako ku zisku z predaja. Zvyčajne sa tak do ich hľadáčika dostanú prémiové modely, v ktorých vidia potenciál pre vylepšenie.
Nemecká „tunnerská“ firma Prior Design je známym hráčom na trhu automobilových úpravcov. Tentoraz však siahla po presnom opaku prémiovosti. Jej najnovší výtvor je terénna úprava nízkonákladového rumunského SUV Dacia Duster. Hoci by sa mohlo zdať, že Duster je dostatočne vyzbrojený do terénu, až nemecký koncept ukazuje, čo všetko by sa ešte dalo vylepšiť.

O modifikácii pohonnej jednotky Prior designe neprezrádza nič, no z hľadiska vonkajšieho dizajnu je čo obdivovať. Základom sú masívne terénne pneumatiky s hlbokým dezénom, ktoré si vyžiadali aj rozšírenie blatníkov, čo dodáva upravenému Dusteru široký postoj vzbudzujúci rešpekt. Rezerva má svoje miesto na špeciálnom strešnom nosiči.

Okrem nekompromisného obutia zlepšuje schopnosti v teréne aj ochrana podvozka, ktorá prechádza do výrazného predného nárazníka. Kovovú ochranu dostali aj zadné svetlá. Okrem toho prednú masku zdobia červené detaily a vzadu dominujú dve koncovky výfukového potrubia. Hlavné predné svetlá ostali nezmenené, no v nárazníku a nad čelným aj zadným oknom pribudli prídavné LED svetlomety.
Z hľadiska funkčnosti si upravená Dacia Duster môže dovoliť aj hlbšie brody, keďže nasávanie do motora je vyvedené tzv. šnorchlom. Na najťažšie terénne úseky je Duster vybavený navijakom v prednom nárazníku.
Či sa táto úprava dostane do bežnej ponuky spoločnosti Prior Design ukáže až čas. V Nemecku by sa určite dostatok záujemcov našlo, zvlášť, keď je známe, že tamojšia komunita nadšencov off-roadovej jazdy veľmi ťažko niesla správu, že Lada sťahuje z tamojšieho trhu model 4×4, známy z minulosti ako Niva, pre veľmi prísne emisné limity EÚ. Možnože práve takáto Dacia Duster by bola uspokojivou náhradou.