VW: Nabíjací robot má uľahčiť nabíjanie. Prototyp funguje

Nabíjanie ostáva jedným zo zásadných problémov elektromobility. Nabíjacích staníc je stále málo a samotný proces trvá dlho. Čím bude elektromobilov viac, tým bude vypuklejší. VW predstavuje inováciu, ktorá by mohla pomôcť. Nabíjačka príde za autom. Napríklad v parkovacích domoch.

04.01.2021 12:00
10
Nabíjacie zariadenie sa skladá z dvoch častí.... Foto: Volkswagen
VW - nabíjací robot Nabíjacie zariadenie sa skladá z dvoch častí. Samotných mobilných batérií, ktoré sú zdrojom energie, a robota s podávacím ramenom.

Elektromobily majú na európskych cestách zatiaľ len 0,25-percentný podiel. Jazdí ich tu približne 615 000 z celkovo 243 miliónov registrovaných vozidiel. A už dnes majú problém s nabíjaním. Jednoducho, nabíjacia infraštruktúra „nestíha“. Čo asi bude v roku 2030, kedy chce mať Európska únia v prevádzke až 30 miliónov elektromobilov? To je ambiciózny cieľ, ktorý si vyžiada vybudovať tri milióny verejných nabíjacích staníc, čo je asi 15-násobok súčasného stavu. Bez nich môžeme na rozvoj elektromobility zabudnúť. V prevádzke je ich dnes asi 185 000 a len 28 586 z nich umožňuje rýchle nabíjanie.

Volkswagen preto prichádza s inováciou, ktorá by mohla pomôcť. Predstavuje nabíjacieho robota – akúsi mobilnú nabíjačku, ktorá príde k autu. Nejde tu teda len o automatické pripojenie nabíjacieho kábla ku konektoru elektromobilu. To by nestačilo. Ideálnym prostredím sa majú pre nabíjacieho robota stať parkovacie domy. Zariadenie sa skladá z dvoch častí – mobilných batérií, ktoré sú zdrojom energie, a samotného robota s podávacím ramenom. Potom, ako vodič po príchode na parkovisko zadá požiadavku na nabíjanie, robot pritiahne nabité batérie a spojí ich káblom s vozidlom.

Systém by mal k dispozícii viacero batérií,... Foto: Volkswagen
VW - nabíjací robot Systém by mal k dispozícii viacero batérií, takže by dokázal obslúžiť viacero elektromobilov súčasne.

Takto pracuje prototyp nabíjacieho robota

Po ukončení nabíjania robot batériu odpojí a presunie ju na stanovisko, kde sa opäť nabije. A keďže systém bude disponovať viacerými zdrojmi energie, teda viacerými batériami, dokáže robot obslúžiť viacero vozidiel. „Všadeprítomná nabíjacia infraštruktúra je a zostane kľúčovým faktorom pre úspech elektromobility. Náš nabíjací robot je síce len jedným z mnohých prístupov, ale podľa nás veľmi vizionársky,“ povedal pri predstavení funkčného prototypu Thomas Schmall, šéf divízie VW Group Components.

Zatiaľ však Volkswagen neprezradil, akú rýchlosť nabíjania mobilný nabíjací robot umožňuje a ani to, aký veľký objem energie dokáže dodať. V každom prípade ide o šikovné riešenie, pretože dnes musí prísť auto k nabíjacej stanici, ktoré nemôžu stáť všade. Zato mobilné dobíjačky by dokázali pokryť službami aj tie najväčšie parkoviská v obchodných alebo administratívnych centrách, či ľubovoľné verejné garáže. Celý proces by bol užívateľsky jednoduchý, vďaka mobilnej aplikácii vo vašom smartfóne.

VW - nabíjací
		robot
VW - nabíjací robot
+3VW - nabíjací robot

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
10 debata chyba
Viac na túto tému: #VW #Volkswagen #nabíjanie #nabíjacie stanice #elektromobily
Články podľa značiek