Americký Chrysler, ktorý dal svetu také slávne modely ako Chrysler Six, Airflow, Town & Country, 300, Windsor, Imperial, New Yorker, Le Baron či Voyager, to má v súčasnosti poriadne nahnuté. Automobilka, ktorá má v roku 2025 osláviť sté narodeniny, produkuje už len dva modely – MPV Pacifica a sedan Chrysler 300. Pacifica sa síce teší popularite, no celkové predajné čísla Chrysleru nezachráni. Vlani automobilka dodala zákazníkom len 126 971 kusov vozidiel, čo predstavuje iba 0,74-percentný podiel na domácom trhu. Ešte pred desiatimi rokmi to bolo 197 000 kusov a v roku 2005až 649 000 registrácií. To sú naozaj tragické výsledky. Porovnajme si to s takou posttotalitnou Škodou, ktorá operuje v Európe, Rusku, Indii či Číne a produkuje ročne viac ako milión áut.
Chrysler teda rozhodne nie je v dobrej kondícii. A ako ukazuje osud Saabu či umierajúcej Lancie, tradícia dnes nič neznamená. Ponúka sa otázka, čo bude s americkou značkou po tom, čo vznikne nový koncern Stellantis, združujúci koncerny FCA (Fiat-Chyrsler) a francúzsko-nemecký PSA. Pod jeho hlavičkou sa totiž ocitne až štrnásť značiek, ktoré jednoducho nie je možné udržať pri živote. Napokon, nie je tajomstvom, že čierne mračná sa dnes sťahujú aj nad Alfou Romeo, ktorú ak nevytrhne z biedy nové kompaktné SUV Tonale, môže sa tiež ocitnúť na okraji priepasti. Čistku však nemusí prežiť ani francúzske DS, ktoré je síce ziskové, ale jeho podiel na trhu je zanedbateľný. A šušká sa dokonca aj o Maserati, hoci sa taliansky výrobca pokúša o veľký reštart.Chrysler možno neprežije rok 2025. Predaje sú zúfalé
V roku 2025 by mal Chrysler osláviť 100 rokov od založenia. Nie je však vylúčené, že sa toho nedožije.
Foto: Chrysler
© Autorské práva vyhradené