Nissan sa nevydá cestou Mitsubishi. Šetriť však bude drasticky

Európsky trh sa pre výrobcov áut stáva kvôli emisiám priam nepriateľským. Automobilky na to reagujú rôzne. Mitsubishi to na starom kontinente „zabalí“ a sesterský Nissan sa rozhodol reštrukturalizovať svoju dílerskú sieť. Poplašné správy o jeho odchode z viacerých trhov sa nepotvrdili.

13.01.2021 20:15
debata (2)
Nissan šetrí, kde sa dá. Škrty preto neobídu... Foto: Nissan
Nissan - showroom Amsterdam Nissan šetrí, kde sa dá. Škrty preto neobídu ani jeho európsku dílerskú sieť.

Nové európske emisné normy robia automobilkám poriadne vrásky na čele. Hroziace pokuty za nadlimitné emisie CO2 môžu pre mnohých výrobcov znamenať, že podnikanie v Európe bude stratové. O to viac, že vlaňajší pandemický rok zosekal ich odbyt na úroveň spred desaťročí. A zvlášť dramatická je táto situácia pre značky, ktoré do krízového roku vstupovali s podlomenými kolenami. Také Mitsubishi už oznámilo, že z Európy sa jednoducho stiahne. A veľké škrty podnikne aj sesterský Nissan. Nič iné mu ani neostáva, len za prvú polovicu fiškálneho roka vyprodukoval stratu 330 miliárd jenov.

Japonský denník Yomiuri Shimbun s odvolaním sa na zdroje v Nissane, ktorý citovala agentúra Reuters, napísal, že Nissan má plán na čiastočné stiahnutie sa z európskych trhov. Jeho súčasné dílerské siete majú ostať len na najväčších trhoch, alebo trhoch, kde má stále relatívne silné zastúpenie. Týkať sa to má Nemecka, Veľkej Británie, Francúzska, Talianska, Španielska, Švédska, Nórska a Dánska. Na ďalších trhoch má Nissan vziať pod krídla buď distribučná sieť sesterského Renaultu alebo bude predajom týchto vozidiel poverená nezávislá spoločnosť.

Prísľubom svetlejších zajtrajškov má byť nové... Foto: Nissan
Nissan - showroom Amsterdam Prísľubom svetlejších zajtrajškov má byť nové logo, ktoré sa postupne rozšíri na celú európsku dílerskú sieť. Ako prvý ho dostal holandský showroom Nissan Van Mosel v Amsterdame.

„Táto zmena sa Nissanu na Slovensku už dotkla. Bolo to 10.10.2019, kedy sme prešli spod Nissanu Europe (NSCEE) pod súkromnú spoločnosť Grand Automotive CE. Nastalo rozdelenie piatich krajín. Slovensko, Česko a Maďarsko sa osamostatnilo ako súkromný importér a pod Nissanom Europe ostali dve krajiny – Poľsko a Ukrajina. Takže zmeny, o ktorých bolo písané, sa nás už tykať nebudú. Rovnako ako u nás, je v Európe ďalších viac ako 30 krajín, ktoré fungujú pod súkromným importom. Zlučovanie s Renaultom nebude,“ povedal Oliver Hrapka z GAC Europe.

Od reštrukturalizácie predaja si Nissan v Európe sľubuje úspory. Ďalšie dosiahne väčšou synergiou s Renaultom v oblasti výroby a produktov a tiež obmedzením svojich európskych výrobných kapacít. V roku 2021 zavrie svoj závod v Barcelone a závod v španielskom meste Ávila prestavia len na sklad náhradných dielcov. Jeho najväčší podnik v britskom Sunderlande ostane zachovaný, keďže doň spoločnosť nedávno významne investovala. Schádzať tu bude totiž z liniek nová generácia Nissanu Qashqai, ale aj niektoré crossovery Renaultu. Nissan tak rozhodne nebude nasledovať sestrské Mitsubishi. Dokonca v Európe práve odštartoval kariréru nového dvojrozmerného loga. Ako prvý sa ním môže pochváliť holandský showroom Nissanu Van Mossel v Amsterdame. Prvým modelom s novým logom zas bude elektrické SUV Ariya.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Nissan #predaj áut #Nissan Ariya
Články podľa značiek